Gå till innehåll

Vilken streampump


rickard81

Rekommenderade inlägg

Börjar med bilder

206f2157dcd6ecf30852c155f679e432.jpg

635b901d57e2c4fba01b502ad2f89c65.jpg

Och nu till frågan. Som ni ser på bilderna så har jag borrat två hål i skåpet där jag ska ha Streampumparna men frågan är vilka. Akvariet är på 200l och har måtten 60*60*60.

Som jag har tänkt från början så var de Vortech mp40w qd, som gällde då skulle inga kablar vara synliga i akvariet vilket skulle bli snyggt.

Men akvariet står i vardagsrummet precis brevid soffan så de är väldigt viktigt att de är tysta pumpar.

Så finns de tystare pumpar än vortech som tydligen ska ligga på 30db och är styrbara.

Tunze vet jag är tysta av egen erfarenhet men vad finns de för fler alternativ.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ändrat av rickard81
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan rekommendera BLAU då.. Som ett alternativ.. Mina funkar kanon , o vettiga i pris kan jag tycka.. Inget fel på tunze heller.. En mp40 QD lär du aldrig dra på Max i det karet ändå.. Så det Kan funka.. , alt två mp10 QD med W så du kan koppla ihop dom.. Finns som sagt flera alternativ.. :)

Med vänlig hälsning, Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan rekommendera BLAU då.. Som ett alternativ.. Mina funkar kanon , o vettiga i pris kan jag tycka.. Inget fel på tunze heller.. En mp40 QD lär du aldrig dra på Max i det karet ändå.. Så det Kan funka.. , alt två mp10 QD med W så du kan koppla ihop dom.. Finns som sagt flera alternativ.. :)

Med vänlig hälsning, Manne

Ja självklart är Blau ett alternativ låter dom lika lite som returpumpen så.

Mp10 fungerar tyvärr inte då dom bara klara glas upp till 9,5mm mitt är 10mm.

Men en mp40 ja som sagt den lär ju inte behöva gå på fullvarv men kostar som fyra blau typ och sen om jag kommer störas över om den låter. Men blir fint utan kablage om jag behöver inte borra för kablarna.

Vad velig jag känner mig kommer aldrig få detta kar haha

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...