Gå till innehåll

Ouscazz Red Sea REEFER 450


Ouscazz

Rekommenderade inlägg

Ikväll blev det korallhämtning runt om i Skåne..

Fick tag i en rejäl bit (15x10x10cm) Seriatopora Caliendrum, tre huvuden Euphyllia Ancora(?) med blåa tentakler och gröna toppar, fyra gröna Rhodactis och slutligen en som jag tror är en Stylophora Pistillata, vackert grön och stor som en tennisboll.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Några taskiga iPhone-bilder, 

Några koraller skall flyttas, har bara satt ner det jag köpte igår. Får fundera några dagar på hur de ska stå innan jag börjar limma. Sarcophyton som sitter högst upp på det vänstra revet skall iaf flyttas längst till vänster. Seriatopora Caliendrum skall sitta högst upp och bilda en krona på toppen. Jag har en liten idé om att limma upp flakväxande grön/röd/lila Montipora på sidorna av överrinningsboxen, det kan ju bli rätt snyggt med tiden. Verkligen kul att min nya neongröna BTA har bosatt sig inne i en ihålig sten... dumfan.. bara att gilla läget och hoppas på att den ångrar sig.

 

Har lite funderingar på MP40w QD...

 

dbfb64815528446fa13022104901b3b7.jpg

 

0f4f2e087d1dc386b5977ff2a4a30c73.jpg

df7e4ab84655aa3611de1d420cf086eb.jpg

 

33367999eff50be1dbfbd3f1a7f8df90.jpg

 

f0856a5dd79ae02e793dfaa58e8742d3.jpg

 

f40f79f240042386fbe6b0715ca86c69.jpg

 

eb27c51d08e0ac51b0189af7315999c8.jpg

Ändrat av Ouscazz
  • Gilla 3
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjusigt! Det går ju med expressfart:tears_of_joy: Kul också att se hur bra din kirurgkompis mår. Angående BTA:n så är det ju som du säger......Min stora Haddoni har parkerat längst uppe i mitt högra hörn, invid/mellan både returblås samt en Tunze.....definitivt INTE där JAG ville ha den. Samtliga mina fyra MiniMaxi har också valt helt andra platser än där JAG tyckte de skulle vara snygga och synas. Har dock inte heller gett upp. Hoppas de ångrar sig:)

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar Stefan! 

 

Ja, det går lite fort ibland.. eller alltid.. :tongue-new:

Nu har jag fått i den grund jag vill ha i karet. Det blev inte riktigt som jag hade planerat, men så blir det väl nästan alltid. Jag känner mig nöjd med mixen av koraller, en del mjuka som vajar vackert med strömmarna, och en del hårda som lyser fint i blåljuset på kvällarna. Samtliga koraller jag har är lättskötta och kostar inte en förmögenhet om något går åt pipan. Det kan ju bli snyggt utan att kosta skjortan och halva kavajen. Jag skall låta det växa på sig lite nu och inte köpa fler koraller, om jag inte ramlar över någon riktig guldklimp. Men, det har jag sagt förr och det har gått åt pipan varenda gång.. ;)

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1 timme sedan, bjomat sa:

Snyggt!! Kul med mycket bilder också.

 

Tack Björn! 

Det behöver växa på sig lite nu..

 

Jag har några fler idéer om koraller. Ska hämta en vansinnigt snygg Euphyllia Paraglabrescens med blå toppar och guldfärgade tentakler på måndag. 

2 st MP40w QD är också på ingång, förhoppningsvis i veckan som kommer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...