Gå till innehåll

Uppgraderingskit 15k LED pads Maxspect Razor


flash

Rekommenderade inlägg

  • 4 veckor senare...

Jag fick mina i fredags. Hyfsat enkelt att byta också. Tyvärr rättade det inte till problemet jag hade med min ramp för det verkar vara en av kanalerna som är död. Fick tipset från Triton att byta ett kretskort så vi får väl se. Oavsett, jäkla billig uppgradering och det är bra drag i den kanal som fungerar. Inte mycket blått dock vilket är trist. 

 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tre veckor sen eller så. Har du lagt order på dem i webshopen? För det måste ha kommit flera laddningar sen den 27 december gissar jag. Om jag vore dig skulle jag ringa Triton och kolla med dem för det låter som om nåt gått fel. 

 

Jag jagade på lite, men det tror jag inte ska ha någon betydelse. 

 

=)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Man får nog allt ligga på lite o påminna. Det bär mig emot men måste man så måste man. :)

 

Visst blev det fint ljus? Min razor funkar igen efter att Fredrik felsökt och fixat den. Det är sjukt bra service i mitt tycke. Triton är överlag väldigt bra att ha att göra med. 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tro mig jag hade påmint och ringt dom minst 3ggr, tycker dock inte man skall behöva tjata om man lägger en order i deras webbshop. Det som förvånar mig är att detta var andra gången jag råkar ut för detta.Generellt tycker jag dom är grymt bra men denna hantering var inte ok.Speciellt när andra här fick sina efter 1 månad....och jag mina efter 3.Om man lägger en webborder och ringer och tjatar får man då grejerna före alla andra som beställt innan dig? Inte ok tycker jag.

 

Jag är nöjd med min uppgradering men märker ingen märkvärd skillnad mot tidigare men jag kör ju samma program som tidigare.Sedan upptäckte jag en sak som gör mig fundersam.Om jag kikar på min ramp framifrån/underifrån så ser jag att alla lampor lyser förrutom de 3 som går diagonalt och det är samma på alla 3 led padsen.Men när jag fotade med mobilen så ser dom ju ut att lysa typ violetta i färgen (se bifogat foto) men från sidan syns det inte är det samma för dig?Vilket program kör du din ramp på?

 

 

image.jpeg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är inte det chip i våglängder runt 400 nm? Isf brukar de köras ganska svagt i de flesta ramper och det är ju en färg som ligger på gränsen för vad vi kan uppfatta med våra ögon. Så det känns inte orimligt att de är svåra att se när de är igång, speciellt samtidigt som de andra lyser.

 

Kan man köra de separat från de andra när det är lite mörkare i rummet så kan man nog snabbt se på korallerna om de lyser.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också noterat det. Bra att man fick en förklaring som känns logisk på det för jag trodde faktiskt att något var fel. 

 

Jag håller med dig fullständigt Flash. Det är inte okej att andra fick grejer tidigare än dig när du nu hade beställt. Det är dåligt. 

 

Jag kör preset1 - programmet men jag kommer nog ställa in något eget framöver. Tycker att de färdiga programmen lyser lite för länge och kanske med lite väl hög effekt. Jag tycker dock att det är lite knepigt att veta hur man ska ställa in de olika tidspunkterna så att korallerna får bästa möjliga ljus. 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...