Gå till innehåll

Hjälp till att utveckla SG


Sillen

Rekommenderade inlägg

Vi har ett artregister här på guiden som inte är komplett. Tänk efter vilket/vilka djur som är era favoriter som ni läst på lite extra om.

Gå sedan in på artregistret https://www.saltvattensguiden.se/forumet/forumdisplay.php?f=147

och kolla om de/dem finns med. Har ni tur och de inte finns med tycker jag ni ska ta och skriva lite om dem så ökar vi antal arter där. Lite jobb för oss alla men guiden utvecklas.

Är det så att ni är teknik intresserade går ni in under produktguiden https://www.saltvattensguiden.se/produktguide/ istället gör ni samma sak där!

Tack på förhand!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 år senare...

Jag bidrar gärna med den information jag lyckats skaffa hittills, men jag verkar inte vara betrodd att skriva i produktguiden ännu... :( Varesig skapa nya produkter eller fylla i information på redan upplagda produkter. Finns det några speciella spärrar, eller klickar jag bara fel?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...

Det är jätte bra med nya artiklar men jag skulle gärna se att befintliga arter som finns beskrivna här får sig en uppdatering på något vis.

Då väl en artikel är skriven bör det ju finnas möjlighet att genom kritik och råd få dom uppdaterade.

För några veckor sedan lärde jag mig att t.ex. Bangai kardinaler verkar känsliga mot ammonium. Sånt bör ju uppdateras i artregistret för att ta tillvara alla långa diskutioner som pågår i forumen!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag inte minns fel så har vi lagt saltvattensguidens artregister "på is" då Reeflex är så mycket större och mer omfattande. Om någon känner sig manad att hjälpa till med översättningsarbetet så är det bara att kontakta Reeflex-redaktionen så får ni den hjälp ni behöver.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill minnas att vi låste upp den sist vi hade diskutionen uppe för någon vecka sen.

Eftersom jag är moderator så kan jag lägga in produkter och skriva recension oavsett, så testa gärna att lägga in en produkt eller att skriva en recension. Tänk bara på att den delen av forumet inte är till för diskution om produkterna, det gör man under respektive kategori ute i det "vanliga" forumet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett tips förslag skulle kunna vara at öppna upp en chatdel där man kan ställa frågor/diskutera saker "live" så att säga.

Jag vet inte om det finns som funktion från vBulletin som gör programvaran för forumet. Personligen så kan jag se både för- och nackdelar med det.

Fördelen är att man kan få snabba svar när man behöver det.

Nackdelen är att inte lika många får ta del av svaret. Sen kan det lätt spåra ur och då är det svårt för moderatorerna att ha koll "live" också.

Jag kan inte skriva recensioner på produkt guiden. Får bara ett meddelande att jag inte har behörighet

Jag tar upp det igen! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Jag verkar alltså inte vara den enda som vill lägga upp recensioner av teknik men inte lyckas. Om det är meningen jag ska kunna göra det skulle kanske du, Laggeman, kunna skicka ett pm eller liknande till mig med en beskrivning på hur jag ska gå tillväga.

Jag skulle gärna vara med och "dra ett strå till stacken" och tillse att lite fler prudukter kommer upp.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag förstått så är det ett problem med produktgiuden och recensioner som ligger "utanför" det vanliga forumet. Vi håller på och kollar på att öppna upp dom rättigheterna igen.

Under tiden, om ni har något ni vill skriva recensioner på så kan ni skicka texten till valfri moderator. Glöm inte tala om vilken produkt det gäller bara.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...