Gå till innehåll

Juni 2007 - Jens Karlskrona´s 935liters


Rekommenderade inlägg

Ett kar helt i min smak. Mycket imponerad av det stora djupet som lyfter karet kraftigt i mina ögon. Verkligen ett inspirerande kar för mig som vill (men ännu saknar möjlighet) att göra ett djupt men relativt grunt kar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket snyggt kar! Bara att gratulera! Djupet är härligt. :smiley20:

Jag håller själv på med planering av ett kar med liknande storlek och liknande teknik. Viktigt för mig är att dölja så mycket som möjligt av den tekniska utrustningen i karet. Där har du lyckats tycker jag, jag fick verkligen leta efter pumparna. Kan du berätta lite om var och hur dina pumpar är placerade? (Även Wrang´s kar är en liten förebild just nu vad det gäller att gömma prylarna). ;)

Mvh

Wassberg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket snyggt kar! Bara att gratulera! Djupet är härligt. :smiley20:

Jag håller själv på med planering av ett kar med liknande storlek och liknande teknik. Viktigt för mig är att dölja så mycket som möjligt av den tekniska utrustningen i karet. Där har du lyckats tycker jag, jag fick verkligen leta efter pumparna. Kan du berätta lite om var och hur dina pumpar är placerade? (Även Wrang´s kar är en liten förebild just nu vad det gäller att gömma prylarna). ;)

Mvh

Wassberg

Tack så mycket.

Jag har ett par utblås bakom en gammal "back to nature"-modul som är placerad bakom stenröset till vänster, även returen där bakom.

Sen har jag en Tunze-streamer längst fram i samma stenröse, något inbyggd.

Sen med min andra Tunzestream har jag fuskat och helt enkelt plockat ur den när fotona togs, men den sitter på höger kortsida för att få lite "svall" i karet och få fart på annars döda punkter.

Hade gärna haft all cirkulation bakom stenröset där det inte syns, men då täcker jag inte hela karet tyvärr.

Det finns ju lite Tunze-grottor mm, även reefbond och liknande man kan bygga miljöer med.. Bara man ser till att inte bygga in det för mycket så man drar sig att rengöra vilket jag gjort med min ena pump fram till för ett par dagar sen.

Fast nu fick jag ett annat problem att det blev sånt drag efter rengöringen att det blev sandstorm och rena glasytor på sina håll. Alltid e´det nått.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...