Gå till innehåll

mitt första salt kar 200l


saltbjörkan

Rekommenderade inlägg

  • Svar 189
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Hur gör du när du stoppar i dem i karet?

Förresten, vilken klan är dina clowner med i? ;)

jag koppar in dom i ca 1 timme har en 150ml spruta som jag suger upp vatten från karet med och sedan sprutar ner i påsen är det för lite ska jag kanske koppa in på fler timmar?

dom lever i ca 1 månad sedan tappar de fästet och ramlar ner och dör =/

haha jag stavar som en j*vla kråka allså =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad hände med din Rostratus, Igelkottfisk och anemon? Ser dom inte på din lista.

Kan vi inte få se en bild på din Acanthrus nigrofuscus = min kirurg grå gul 1st

Du är uppmärksamm du Jaken missa helt att lägga in mina nya Djur dom mår hur bra som hälst förutom min rostratus han fick antagligen något fel på simblåsan för han kunde bara simma upponer och på sidan så han dog tyvär!

kan ordna en bild på min kirug när jag kommer hem från jobbet!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snygg kirurg. Men är det verkligen en Acanthurus nigrofuscus?

Nigrofuscus ska ha en mörk fläck vid slutet av rygg och analfenan.

Tror inte de har så ljus stjärtfena heller.

"Dorsal fin base with a prominent black spot larger than 1/2 eye diameter; a smaller spot on base of anal fin." fishbase.org

Inte för att det spelar någon roll vad det är för art egentligen, den var väldigt snygg.

Jag lånar din bild och frågar på ett utländskt forum så ska vi se vad de gissar på för art.

edit*

Så här ser en Acanthurus nigrofuscus ut

DSC_0133.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jasså där ser man.

När jag köpte den så sa de i affären att de skulle vara en sådan =S

Ja hadde vatt kul och få reda på de rigtiga namnet nu har jag ju suttit och läst på om Acanthurus nigrofuscus fisken hehe mm

Men det är en roligt fisk för han är välldigt aktiv i karet och kommer gärna fram och tittar på en för att se vad man hittar på =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fin firre!

Vet du hur stor rackarn blir? 200l låter lite även för mig som inte har erfarenhet av kirurger...än!

Mvh Thomas

Tack tack!

Han skulle ble ca 14-15 cm enligt säljaren i affären men nu när jag fick veta att dett inte var en Acanthurus nigrofuscus så vet jag facktist inte hur stor han bler,

just nu är han ca 13 cm och bler han förstor så får jag nog tyvär sälja han till någon som har större kar! :smiley24:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

coolt me en igelkottsfisk!!

är grymt sugen på en själv men de känns osm att karet är för litet, har ett 240 men jag kan ju ha fel hmm

va kostade den rackarn om man får fråga?

Gillar han skarpt nu har jag inte haft han så länge men han börjar redan ble lite tam och kommer gärna fram och tittar på er när man gräver runder i karet =)

Angående storleken på karet så verkar han trivas hur bra som!

han kosta 450:- :nöjd:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här kommer en bild på min Acanthrus nigrofuscus han är inte lätt att fott han är snabb som fasiken =)

pictbild5372tq5.jpg

hej du salte björk.

Nu har jag luskat lite i vad det egentligen är för kirurg du har.

Efter två förfrågningar på utlänska forum så har det föreslagits att din kirurg är en Acanthurus Leucocheilus.

Tråd på RC där du kan läsa mer länk

Här kan du läsa mer om den och se hur den blir när den blir stor.

http://www.meerwasser-lexikon.de/index.php?name=Acanthurus%20leucocheilus&kategorie_id=5&tier_id=1935&sprache=eng

http://fishbase.sinica.edu.tw/Summary/SpeciesSummary.php?id=4741

Here are some pics of my A. Leucocheilus. The first two pics are when I first got him, which he had the exact same coloration as the one you initially posted. The rest are from about a month or two before he had to come out because he was getting very aggressive. They tend to get darker in the body.

DSC00443.jpg

DSC00454.jpg

DSC00559.jpg

DSC00573.jpg

DSC00541.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...