Gå till innehåll

magnesium o balling? Olika bud?


jonasroman

Rekommenderade inlägg

Vad jag menar med att inte förstå problemet Jonas, är att om en metod föreskriver ett blandningsförhållande som t.ex balling light - så förstår jag inte vad det spelar för roll vad som står i ett annan metods recept.

Det går ju ut på att tillföra en viss mängd calcium,karbonater och magnesium - deras respektive spädningsgrad avgör ju sedan hur mycket vätska ur 1 2 3 som ska tillsättas.

Precis som stigigemla skriver så är det a och o att ha koll på sina värden.

Tanken med light är ju att få ungefär lika stor förbrukning ur alla tre burkarna, därav avvikelse från orginalreceptet.

Beklagar dock om orginalreceptet på burkarna ställer till förvirring, men dessa är ju tänkta som enskilda produkter, Balling-Light är ju en metod utarbetad för att vara en användarvänlig vidareutveckling och ett komplett Ca/Mg/buffer,traceelement koncept.

Jag ska ta upp problemet med Faunamarin dock - den tyska marknaden är mer hemtama med den här typen av kemtillsatser, så därför haltar kanske pedagogiken (eller går i marchtakt)

Mvh Leffe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...