Gå till innehåll

70 w mh lampa


Speedster

Rekommenderade inlägg

Någon som har en idé vart jag kan hitta en sån IDAG? (annars blir det till att vänta ett par veckor innan butikerna hinner få hem en :( )

Och ytterligare en fråga, min MH har 2 st 70w lampor och den ena är stendöd. Kan jag fortfarande använda den och köra en mh lampa utan att ta sönder ballasten för den andra?

/Robban

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Får en på posten imorgon... tack ändå för erbjudandet, jättesnällt.

Kände lite panik över att mina koraller skulle sluta växa nu när det är sån tillväxt i akvariet :) (tycker det är lite kul när alla stenkoraller har börjat växa över och ihop med andra koraller, visserligen dör ju den svaga men ändå kul o ha en gigant som tar över)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, nån halvcm per vecka på den som växer bäst :)

Vissa skulle nog säga att jag misshandlar mina koraller, häller i 2-4 dl kalciumklorid varje vecka + avdustningsvatten med kalciumklorid varannan dag och varannan dag med kh buffert. öser i rätt mycket med plankton och korallgödning i alla dess former nästan varje dag. och byter 25 liter vatten i veckan.

Men det växer, målet är att den största korallen som just nu håller på att bränna sönder och ta över 3 andra koraller ska bli så stor så det endast är den kvar.

Tänkte då ha bara denna och ett gäng stimfiskar som kan gömma sig i den. Drömma kan man ju iofs, men det måste man ju ha.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt akvarie ser inte mycket ut för världen. Speciellt inte nu när en lampan är paj. Dessförinnan hade jag gult ljus 10000k, har hela tiden försökt få det till att växa så mycket som möjligt och då är ju "gult ljus" närmst man kommer solen vad jag läst.

Men kan väl göra ett försök att plåta de koraller som finns.

Har flera dubletter av alla koraller (även om vissa är väldigt små) så så länge de inte tar över någon korall som jag endast ha en av spelar det ingen roll (för mig) ;) och tar jag o ger bort dem så känns det så tomt i akvariet så det går ju inte heller, sorry.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...