Gå till innehåll

SVG-Syd


Rekommenderade inlägg

Tänkte vi kanske kunde ha en tråd där vi på saltvattensguiden som kommer från södra sverige kan fixa o dona typ anordna lite träffar hos varann , gemensamma resor , och annat om intresse finns.

Kör just en sån här tråd på sötvatten annars där vi gjort en massa resor till affärer efter stängning och hälsat på en massa sydare och druckit kaffe och spanat in deras kar ,bytat fisk och diverse.

Har även lite artiklar från träffar och sånt. Kanske finns nån duktig fotograf som kan fota karen and so on möjligheterna är stora om bara intresset finns

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 2,7k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

ja det gjorde jag med men det var himla dyrt tyckte jag. Säkert en himla nice upplevelse annars. Odlar ju själv ciklider så det hade varit kul.

ska bli kul o se om det finns intresse här, zoopet syd kallar vi sötvattens tråden på zoopet har blivit ett antal resor och träffar där med. Men hade varit himla roligt om det gick att fixa inom salt med då man lär känna fler saltisar och kan utbyte erfarenheter med varann och fraggar om så finnes. kan säker bli skitkul men som sagt man får ligga i för att det ska funka fråga bara mig och stene på zoopetsyd tråden. så Gärna fler eldsjälar här som kan hjälpa till att få det till att funka

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För min del så har jag ett väldigt fullt schema med heltidsstudier, arbetete 75% och 3månaders bebis hemma, så jag tror inte riktigt jag orkar stå som värd för första träffen... Men jag skulle gärna försöka klämma in ett besök om någon annan känner sig manad att stå värd :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hänger gärna med på någon träff, precis starat ett RSM , första saltet.. är ju skånepåg..

ett tips kanske är att övertala en moderator vid namn 'petrol' , han verkar ha en balja om man nu kan säga så.. kan tänka mig att det vore kul o få lära känna honom också..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För min del så har jag ett väldigt fullt schema med heltidsstudier, arbetete 75% och 3månaders bebis hemma, så jag tror inte riktigt jag orkar stå som värd för första träffen... Men jag skulle gärna försöka klämma in ett besök om någon annan känner sig manad att stå värd :)

Hehe sitter i exakt samma situation; heltidsstudier, tremånaders baby och 75% jobb. Nästan lite otäckt... ;) Men jag säger som dig, om någon annan står som värd försöker jag gärna klämma in ett besök! Kan säkert dra med Anders och kanske någon av de andra saltnissarna i Malmö Akvarieförening.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja det gjorde jag med men det var himla dyrt tyckte jag. Säkert en himla nice upplevelse annars. Odlar ju själv ciklider så det hade varit kul.

Nja dyrt kan det inte sägas vara tycker jag, men naturligtvis en hel del pengar. I vart fall, jag tyckte inte ciklidbiten där nere var så spännande, särskilt inte när det gällde sjöciklider. Men däremot, saltvattensavdelningarna i en del av affärerna var helt fantastiska. Och oavsett vad vissa handlare hävdat i andra trådar här, priserna var mycket lägre. Bara två exempel: 20 kg Aqua Medic salt 35 euro. Discosoma 2.5 euro.

Jag och några andra saltnissar i MAFs buss köpte en hel del salt, både fisk, koraller och tillbehör.

Nästa år får ni hänga med... Nåväl, vore kul om det kom igång lite SVG Syd-träffar så man kan inspireras och byta erfarenheter och kanske lite fraggar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe sitter i exakt samma situation; heltidsstudier, tremånaders baby och 75% jobb. Nästan lite otäckt... ;) Men jag säger som dig, om någon annan står som värd försöker jag gärna klämma in ett besök! Kan säkert dra med Anders och kanske någon av de andra saltnissarna i Malmö Akvarieförening.

Minsann, trevligt att man inte är ensam. Det räcker ju till för att fylla alla dygnens timmar :)

Jag har länge tänkt försöka komma iväg till någon av MAF´s event eller träffar men inte kommit till skott än.... Kanske kan bli läge under hösten

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

helt klart intresserad av att anorna träff o åka på träff jag kan ha efter jul .jag har rivit ut hela botten våningen för renovering men efter det kan jag ha träff hos mej .hade varit skoj att få några nya vänner som är lika beroende av denna hobby så man köra i väg o snacka . mvh conny (drakfisk)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fixar gärna något om någon vecka eller tre, kan även köra lite dykfilmer ifall det är av intresse, jag har en del i arkivet. :)

Måste bara få snackat ihop mig med tjejen, det är lättast när hon jobbar kväll. ;)

låter intressant.. hoppar gärna på ett sådant besök.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

OK! På lördag i nästa vecka, dvs 27 oktober kan jag ha hemma-hos möte hos oss, men först efter kl. 19 på kvällen. Jag hoppas det passar folk som är intresserade utav att träffas och snacka lite salt och se på lite dykfilmer. :) Ta gärna med lite fraggar och annat(pumpar osv.) ni kan vilja bli av med, så kanske vi kan få ut mer av kvällen! Jag kan nog fragga lite knappar och kanske en och annan skivanemon för de som så önskar, jag har även lite annat i teknikväg.

Meddela gärna via PM om ni vill komma, så har jag bättre koll på vem som är intresserad.

Bjuder på kaffe, te, läsk, vatten och en "köbekauga".

Alltså:

Plats: Rosengången 7 Vellinge

Tid: 19.00 och framåt

Humör: Gott så klart! :ler:

Mvh/ Jimmy.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...