Gå till innehåll

Marine Lux?


aerie

Rekommenderade inlägg

Finns nog bara ett fåtal tillverkare av HID-lampor i hela världen, så jag är inte förvånad.

Vad som kan vara gjort för Marine Lux är väl att man tagit liknande gaser som för någon annan lampa och skippat designen på paketet och till en viss del marknadsföringen osv, för att få ner priset.

Inte för att jag har provat dom, men man ska inte ge sig den på att räkna ut dom det första man gör, bara för att dom är billiga.

BLV 14K sägs ha liknande karaktäristik, dvs vitt med ett inslag av blått.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Använder Fastlights "egen" ballast för att driva lampan och en lumenarc modell 47x47 och som sagt ljuset blir riktigt bra! Priset är ok. Betalade 3500 kr lampa+drivdon+reflector leverat hem till dörren från England.

Har också beställt en nano 70w HQI Marin lux 20 k lampa att använda som morgon resp kvällsbelysning. Landar väl på 1500 kr inklusive frakt.

http://www.fastlight.co.uk/shop/index.html?target=dept_53.html

Nils G

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Undrar om någon har provat Marine Lux 14K eller kanske har något foto på ett kar som kör såna rent av?

Jag har en sådan 70w. Jag har ingen erfarenhet av olika lampor så jag kan inte uttala mig mer än att den är mer vit/blå än min 10K lampa som sitter 25 cm brevid.

Du kan ju komma förbi o titta på den om du vill ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...