Gå till innehåll

Boken:World Atlas of Marine Fishes ?


Illustratören

Rekommenderade inlägg

Gjorde ett kanske bra, kanske dåligt impulsköp för några dagar. Fick för mig att jag skulle köpa en rejäl bok för akvariefisk identifiering och lite som ett uppslagsverk över vilka sorters firrar jag kan tänka mig i framtiden.

Sedan tidigare har jag DR. Burgess´s mini atlas och tänkte därför slå till på den stora varianten. Men då plötsligt dök denna bok upp framför ögonen:World Atlas of Marine Fishes

Blev bara tvungen att beställa den (ca 700-800:- ), och nyfiken som jag är klarar jag inte av att vänta utan måste få veta vad ni tycker om den. Är det i huvudtaget någon som lagt vantarna på denne rackare?

Borde vara en drös här på guiden som kan yttra sig hoppas jag =-)

PS:Boken ligger nu även uppe under produktguiden, så ni får gärna betygsätta där med.

post-2577-14468915026967_thumb.jpg

post-2577-14468915027101_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp så har man fått boken!

Stor som en rejäl bibel och lika mycket bilder som en kortfilm =-)

Varierande kvalitet på bildmaterialet och ordningen av firrarna (bokstavs) är lite jobbig. Men annars är jag rätt nöjd med köpet. Knappt någon text men det va bilder jag ville ha och bilder jag fick.

Dock är boken för stor och tung för att kolla i på kvällen i sängen så det får bara bli godkänt, men väl värt pengarna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp så har man fått boken!

Blir också sugen på den boken. Men var hittar du den till det priset du nämner i det första inlägget. Du kanske kan pm:a mig så slipper vi inlägg om att detta forum inte är Pricerunner.

har inte den aktuella boken, men jag såg däremot på RC att bok nr 4 i Michael W Scotts Reef fishes serie är på gång. De 3 som finns i den serien tycker jag är kanon

Kul! Riktigt bra böcker. Har du någon länk?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här är titlar och ISBN till "Reef fishes" seriens tre böcker

Reef fishes volume 1

ISBN-10: 1890087211

ISBN-13: 978-1890087210

Angelfishes & Butterflyfishes: Reef Fishes Series

ISBN-10: 1890087696

ISBN-13: 978-1890087692

Basslets, Dottybacks and Hawkfishes: Plus Seven More Aqarium Fish Families with Expert Captive Care Advice for the Marine Aquarist

ISBN-10: 1890087335

ISBN-13: 978-1890087333

Fanns två ISBN till varje bok på amazon

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...