Gå till innehåll

Saltvattensmänniskor i Luleå!


Peppz

Rekommenderade inlägg

  • Svar 177
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Sofi.

Jag har en kompis som kommer upp till Luleå den 12 från Stockholm han skall ta med sig en del saker åt mig från TRITON om du är intreserad av den där Annemånen så kan han nog ta med den i samma veva.Jag har köpt en hel del av den här killen vad beträffand Fraggar och även Peter och det har varit lyckat.

Stenlo

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är ni säker på att anemonen är en quadricolor? När jag var till rolle för nån vecka sen så hade han inne condylactis gigantea's eller hur fan de nu stavas. Har ja för mig iaf. kan missminna mig, men tror inte jag sett nån quadri där iaf.

Condylactis%20gigantea.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja inte vet jag om det är rätt namn på Anemonen, jag fick namnet av ROLLE när jag köpte den,jag tycker den ser ut som det foto som du lagt in. Jag försökte mata den här om dagen och den svalde räkan men tyckte tydligen att den var för stor för efter några timmar så spydde den ut räkan. Jag skall i alla fall försöka att mata den igen men med en mindre bit få se vad som då hände.

Stenlo

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja inte vet jag om det är rätt namn på Anemonen, jag fick namnet av ROLLE när jag köpte den,jag tycker den ser ut som det foto som du lagt in. Jag försökte mata den här om dagen och den svalde räkan men tyckte tydligen att den var för stor för efter några timmar så spydde den ut räkan. Jag skall i alla fall försöka att mata den igen men med en mindre bit få se vad som då hände.

Stenlo

Säger Rolle att de är en quadricolor så de är de nog de. Jag har säkert sett fel anemon!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sofia!

Jag beklagar min klåfingridhet,men den var fin, den har redan börjat att vandra för att hitta sin plats i det hela. Om vi såg varandra i dag vet jag inte, när jag stod och talade med Rolle kom det in någon men jag tittade inte om det var man eller kvinna, så jag vet inte.Bra att jag fick rätt namn på Anemonen,jag måste fråga Rolle vad den som jag köpte heter.

STENLO

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Thomas...den fine firren du har som visningsbild köpte jag hos Rolle för några veckor sedan. Tyvärr äter min *Doris* kirurg upp den så den får gå i ett nano kar tillfälligt. Men visst är dom vackra?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Jag köpte också min elddvärg kejsare av Rolle för ett par veckor sedan!!

Tror den äter lite på korallerna men inte så att dem verkar var i någon fara.

attachment.php?attachmentid=23042&stc=1&d=1210426479

Här är Kejsaren och kirurgen. Var väldigt bråkiga första dagarna. Sedan delade dem på utrymmet.

post-1754-14468915494531_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag som tycker att det vore trevligt om de som kan slänger upp lite bilder på sina kar och skriver om man eventuellt har något man kan fragga lite på??

Jag har lite olika grejjer jag skulle kunna dela med mej av och kanske få något kul av någon annan. Det roligaste är ju att börja med små frags tycker jag, lite som att anlägga trädgård. Man vill ju inte börja med fullvuxna träd;)

Här är i alla fall länken till mitt chromis.

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=22332

Det kommer fler bilder bara jag får fingrarna ur....

Det borde bli idag för jag har åkt på en släng av den berömda influensan och då vill man ju inte jobba i trädgården som planerat. Gäddfisket får skjutas några dagar fram också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej alla Luleå bor

Här kommer en kort presentation av mitt akvarium.

Ett st: Clown hotell med för tillfället bara en Royal dottybak och en florida anemon. Han får gå i ett eget kar då han är så bråkig. Dessutom används detta kar som karantänskar. Är tänkt att det skall bli ett litet fisk akvarium så småningom med någon clown och någon frökenfisk.

Ett st: 260 l akvarium (för tillfället only fish, då jag bara har korall ätare. Har en gren korall som jag testar med som verkar trivas sådär). Varit igång ett halvår. Har ganska många större fiskar i det som jag senare måste lämna igen när de blir för stora, men än så länge fungerar det. Kör bara med osmos, ca 30 kg ls. Fiskarna köpta hos Rolle utom blue face kejsaren och den gula fjärilen. Någon som vill överta dom när de blir lite större? Säljes för billig penning...ca. 100 sek st.

post-3597-14468915526636_thumb.jpg

post-3597-14468915526745_thumb.jpg

post-3597-14468915526842_thumb.jpg

post-3597-14468915527021_thumb.jpg

post-3597-14468915527116_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det ser ju fint ut det där Sofia!

Men anemonen som du har tillsammans med din dottyback tycker jag inte ser ut som en floridaanemon, utan som en stichodactyla sp. Alltså en carpet anemone.

Fast du kanske har en gigantea också i karet som inte syns på bilden:)

/John

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...