Gå till innehåll

Saltvattensmänniskor i Luleå!


Peppz

Rekommenderade inlägg

Tack John...

Anemonen i det lilla är jag inte 100% säker på att det är en florida anemon...kan lika gärna vara en stichodactyla sp. Har haft en underbar c. gigantea, tyvärr fastnade den i en pump för några veckor sedan och dog...=0(. Jag gillar dina koraller i akvariet...speciellt knapparna. Snygg design...=0). Du fåpr gärna lägga in fler bilder...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 177
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Hej alla flickor och pojkar i Luleå......... Jag undrar om det är nån av er som är sugen på ett helglasakvarium på 450l med tillhörande bänk samt sump. även en del teknik kommer att följa med...ni får ett bra pris det kan jag lova....ring mig på 0734-162099...akvariumet står nu i skellefteå.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Vad tråkigt. Trodde att drakar inte så lätt dog...=0(

Tänkte börja dra igång smått nu!

Nu undrar jag: Har någon någon anemon eller snygga koraller att sälja eller kanske någon snygg firre. Helst från Luleå eller närheten!!!!

Hör av er i sådanna fall!!

Sofia

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad tråkigt. Trodde att drakar inte så lätt dog...=0(

Tänkte börja dra igång smått nu!

Nu undrar jag: Har någon någon anemon eller snygga koraller att sälja eller kanske någon snygg firre. Helst från Luleå eller närheten!!!!

Hör av er i sådanna fall!!

Sofia

Kollat med Rolle? Tror han fick in en sändning under förra veckan.

Nä, drakar är riktiga hårdingar. Dock så åt min ihjäl sig, käkade en för stor bit mat å blev sen sjuk och smittade ner resten av tanken.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Hej nu ska jag sälja ut lite grejer från mitt akvarium....intresserade kan ringa eller pm mig så får ni bilder. Detta är vad som ska säljas....

1st Polka sjöstjärna 300:-

1st "Svampkoral" storlek XL 500:-

1st Anemon Storlek XL 500:-

1st Navarchus (i fint skick och bra storlek) 1000:-

2st sjöborrar 500:- för båda

2st Anemoner med "spagettiarmar" 300:- st

Telefon 0734-162099

Mvh Malin

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej hej...nu är jag igång igen. Titta bra vilka skönheter jag hittade hos Rolle. Den prickiga var inte direkt billig 1500 kr, men fruktansvärt snygg. Nu mera har jag 3 st saltvattens akvarium....funderar på skaffa ett till stort. Bifogar lite bilder. Kan inte ännu fler lägga upp lite bilder.

post-3597-14468916062141_thumb.jpg

post-3597-14468916062282_thumb.jpg

post-3597-14468916062445_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

roligt för dig att du kommit igång igen. underbar fisk, synd att den inte är revsäker :(

Märks att de börjar närma sig kallare tider nu när rolle börjar få in en hel del intressantare fiskar än tidigare under sommaren, själv köpte jag mig 1 Centropyge flavicauda, 1 Centropyge vrolikii, 1 Pseudocheilinus hexataenia och en liten eldräka :).

För övrigt,, är de nån som har nån trevlig fragg till salu?, skulle velat ha lite fler koraller då jag bara har två just nu, en Lobophytum sp. och nån läderkorall av någe slag.

Mvh//david

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Sofia

Jag har en sedan förr, och skulle kunna tänka mig att ta över den du har, jag tycker det är en trevlig fisk.Var för övrigt till Umeå i går lördag (tyvärr på begravning) men besökte sedan en vän som har ett fantastiskt akvarium på 450 liter, när man har sett det han har vill man köra ut det man har till sopis.Jag fick med mig minst ett 20 tal stora och små fraggar samt 10 kg levande sten med en hel del smått och gott på.Peter var till mig i går kväll och fick tre fraggar med sig hem.HÖR AV DIG.

Sten

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej David

Jag skall uppgradera till 400 liter har beställt en möbel med underrede och allt, det kanske blir över en del fragg när jag sätter upp det nya, för jag kollade igenom igår vad som han skickat till mig och det var nog en del som jag har redan, jag återkommer till dig David.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Hej allihopa...vill bara kolla läget här. Är det möjligen någon som skulle vilja köpa min 8 cm stora clown trigger???? Jag har nämligen insett att det är en fisksort som jag inte vill ha. Han är annars hur trevlig och charmig som helst. Tänkte så sipper jag gå med han till Rolle.

Köpte för övrigt en super snygg sjötjärna hos han idag....klar blå ocg gul är den...=0)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej allihopa...vill bara kolla läget här. Är det möjligen någon som skulle vilja köpa min 8 cm stora clown trigger???? Jag har nämligen insett att det är en fisksort som jag inte vill ha. Han är annars hur trevlig och charmig som helst. Tänkte så sipper jag gå med han till Rolle.

Köpte för övrigt en super snygg sjötjärna hos han idag....klar blå ocg gul är den...=0)

jag är intresserad. skickar ett pm till dig. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...