Gå till innehåll

Hjälp oss utveckla SG


Sillen

Rekommenderade inlägg

Vi har ett artregister som aldrig kommer bli komplett så där finns massor att skriva. Är det så att ni känner er osäkra på att skriva kan ni ändå bidra med bilder på de arter som vi inte har bilder på. Om vi kan få artregistret att bli bättre kan detta bli ett utmärkt stöd för oss som funderar på vad vi vill ha i våra kar!

Tack på förhand!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns de som skrivit artiklar förut som vi inte nämnt här tidigare och tackar för era bidrag. Nu har även Ted Camenius skrivit en artikel också. https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?p=224679#post224679 Om vi alla försöker bidra till detta kommer vi snart ha ett mycket bra artregister som kompletteras med Jakens tråd om ovanliga fiskar. https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=18526

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det någon som har bilder på dessa fiskar som vi kan ha som bild i artregisteret.

post_old.gifAcanthurus achilles

post_old.gifAcanthurus japonicus

post_old.gifAcanthurus leucosternon

post_old.gifAcanthurus olivaceus

Har ni en bild får ni gärna skicka PM till mig så kan ni få en adress att maila dem till så kommer jag att lägga in dem. Tycker ni att bilden är för dålig tycker jag ni ska jämföra den med den som är där idag, tycker ni att den fortfarande är dålig bör ni gå fotokurs.;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har foto på resterande kirurger men vet inte hur man lägger till bilderna i artregistret, kanske är det någon moderator som gör det?

Du har PM med mailadress! Jag lägger in dem sedan men skriver ut vem som levererat fotot!

Då går vi in på frökenfiskarna. Någon som har foto på en:

post_old.gifChrysiptera talboti - Talbot´s frökenfisk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för bildbidraget ChristinaH, Nu finns även en bild till post_old.gifAcanthurus japonicus i artregistret!

För er som vill bidra finns nu här några exempel på fiskar som saknar bilder i artregistret:

post_old.gifAcanthurus achilles

post_old.gifAcanthurus olivaceus

post_old.gifChrysiptera talboti - Talbot´s frökenfisk

Maila bilder till jonas_sahlen@hotmail.com så lägger jag in bilder!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...