Gå till innehåll

Skummare, AquaCare AF 1000V


thomas5547

Rekommenderade inlägg

varför inte titta på top fathoms skummare

istället,kanoneffektiva,lätta att sköta och ljudnivån sänker man

enkelt genom att stoppa luftintagsslangen i

uppsamlingskopppens lufthål!

Har personligen inget förtroende för produkter som det står

aqua care på,(nej.jag har inte provat deras skummare-bara

flertal av deras andra produkter,rena homeopatin!)

Men det är som sagt bara min personliga reflektion.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tomas har redan en TF 200A, nånting har väl fått honom att vilja byta... Vad är det med Aquacare som Du inte gillar? De flesta verkar ju tycka att de tillhör den absoluta toppen av utrustning, själv har jag ett AC Nitrat filter som tuffar på rätt bra. Men som sagt berätta lite om dina erfarenheter, kan vara intressant att höra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För att försöka göra en lång historia kort angående A C,så

hade jag köpt typ KH+ och calciumsupplement till min

nystrartade 1200L burk,men preparaten var helt verkningslösa.

Så när jag kontaktade AC och ifrågasatte detta, fick jag svaret

att deras "häll i" preparat var avsedda för små akvarier!?? ,då

jag påpekade att man tillsätter ju procentuellt i förhållande till

vattenvolymen och , storleken därför inte kan ha betydelse,fick

jag svaret att om jag inte hade råd med en kalkreaktor, kanske

jag borde fundera på en annan hobby!!

För att inte tala om deras kalkreaktor som jag provade,en

jättepjäs , uppmonterad på en platta till priset av en schysst

Armanikostym ,hopplös att ställa in och helt opålitlig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, ja då förstår jag att du inte gilla ACsmiley17.gifMin personliga reflektion är väl ganska lik Zippos, AC håller väl en ganska hög kvalité på hårdvaran men som sagt till ett väldigt högt pris.. Själv har jag börjat snöa in på Deltec som funkar bra till ett humant pris.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en AC kalkreaktor och jag förstår inte hur du kan ha svårt att ställa in den, dock är det en förutsättning att du har doseringkontrollen. Min har varit igång ca ett år utan att jag har behövt göra något, den bara går och går. Vad det gäller deras preparat, så vet jag inte så mycket, men man ska nog inte jämnföra det med deras hårdvaror. Deras skummare är håller superbra kvalité, har haft ett antal skummare och även TF, och jag tycker tveklöst att AC är klart bättre.

Greger, vad är det som är opålitligt med deras reaktorer?

MVH Richard

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Reaktorn som jag provade var den stora modellen(turbo5 eller

nåt sånt) och det var mycket svårt att ställa in den,samt att den

var instabil gällande inställningar (slammade igen)släppte ut

Co2 etc.

nu tittade jag på hemsidan och det är möjligt att dom modifierat

lite ,för det ser inte riktigt ut som jag minns det.men jag börjar

bli gammal och det är fredag kväll så......

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kör med en ac care1000v absolut den bästa skummaren jag har hafft!!

har ochså ac calcium reaktor med co styrning........

hur kan man säga att ac calciumreaktor är svår att ställa in?????????? den bara tutar o går!!!!!!!!!

men men jag kanske är en acuacare nörd kör alla grejer med acuacare okej dom är dyra men grejerna funkar ochså....

//hedan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Någon skrev att Deltec skummare är betydligt billigare än AquaCares. smiley17.gifBra tänkte jag och börjde kolla på några tyska postordersidor. Men min slut sats efter en stunds surfande är att Deltec är klart dyrare åtminståne för skummare för akvarier mellan 1000-2000L. (Jag vet att AquaCares levereras utan pump men den la jag till). Om förhållandena är omvända i sverige vet jag ej.

Jag håller dock med om att AquaCares kemikalier inte funkar som dom borde. Men skummarna är ett klippsmiley2.gif./Per

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Någon skrev att Deltec skummare är betydligt billigare än AquaCares. smiley17.gifBra tänkte jag och börjde kolla på några tyska postordersidor. Men min slut sats efter en stunds surfande är att Deltec är klart dyrare åtminståne för skummare för akvarier mellan 1000-2000L. (Jag vet att AquaCares levereras utan pump men den la jag till). Om förhållandena är omvända i sverige vet jag ej.

Jag håller dock med om att AquaCares kemikalier inte funkar som dom borde. Men skummarna är ett klippsmiley2.gif./Per

Jo, men majoriteten av saltisar har nog burkar som är mindre än 1000L och tittar man då på priserna så ligger en Deltec APF 600 (1000L) på runt 3200 medans en AC 1000V på 5400:- det är ju ändå en viss skillnad...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det är riktigt Niclas! De skummare jag har kollat på är lite större och då sticker tyvärr även Deltec iväg prismässigt. Det blir till att fortsätta med mina AquaMedic 1000 som egentligen funkar helt perfekt om man bara underhåller dom regelbundet. /Per

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...