Gå till innehåll

Patrik´s 5000lit kar


Patrik

Rekommenderade inlägg

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Nå, hur jag än prioriterar för jag inte min 2'a med litet kök till att bli en tomt med ett nybygge där det är inplanerat ett 5000L akvarium, men prioriterade kanske fel föräldrar en gång i tiden. Nä, jag tror inte det är någon som tvivlar, det här har kostat något mer än genomsnitts hobby akvariet. Exakt vad, eller hur det har finnansierats har vi inte med att göra, det är bara typiskts Svensk jante som ska komma och visa sitt lika typiska Svenska gröna ansikte av avund. Apropå det, hur gör du för att inte åskådarnas gröna ansikten ska spegla sig i fronten?

Sjukt vacket, och jag beklagar bara att jag fick förhinder när du hadde öppet hus. Hoppas du även fortsättningsvis får mycket nöje av baljan.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

en rik fritid, i en underbar hobby, tror inte alla är avundsjuka, ialla fall inte på fel sätt!

själv har jag inte ont av att andra lyckas med en dröm, men visst finns jante o lurar när

något sticker ut:) ,jag tycker vi andra saltisar i lilla sverige ska vara stolta över såna killar men det

är nog de flesta!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Definitivt. Min avundsjuka begränsar sig till "ooooh, vill oxå ha" och det tror jag nästan alla saltisar känner när de ser någonting sådant här.

Jag känner likadant när jag stod utanför/framför Universeums rev-akvarie, eller Tropico-zoo's här i stan... Nu när jag tänker på det. Varför är det inte mer "info" runt baljan. Jag vet inte vad alla andra säger, men jag vill se bilder på pumpar, filter, skummare, och höra hur man tänkt. Sen självklart bygga på med hur det man tänkte inledningsvis fungerade när det satts i drift, och hur det fungerar över tid.

Så, mer bilder, och text till bilderna.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var där och såg karet är mycket impad Men skulle veta hur du övertalade frun

Om man åker till en zooaffär och skall köppa klösstälning till katten och slutar med ett kar på 5000L med ett hus runt om Du Är min IDOL

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

cirkulationen:

Deltec 5250 2st

Ocean runners 6500 3st

sen en hel massa 1000lit och 2000lit pumpar

Hur upplever du med cirkulationen i karet nu då här ett tag efter att det vart igång?

Nått du velat komplettera med andra/fler pumpar.

Har du sett några "döda" zoner

Himmla kul att se det utvecklas iallafall.

kan du ej ta ett foto på denna

attachment.php?attachmentid=23160&stc=1&thumb=1&d=1211034255

igenom framrutan då du har 3cm lowiron glas å se om det är det samma fina blå färg på korallen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...