Gå till innehåll

Uppgradera till 450 liter


lottac

Rekommenderade inlägg

Äntligen, imorgon får jag mitt nya akvarium. Jag har sparat i flera månader. Jag har även beställt en D MCE 600 skummare att ha utanpå. Kan knappt bärga mig!!!

De få fiskarna jag har skall få vara i mitt lilla akvarium tills det stora har blivit av med alger och dylikt. Jag kommer att behålla allt vatten från mitt 240liters och fylla på resten nyblandat vatten. Sen får det "puttra" klart innan fiskarna får sitt nya hem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 228
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Ok då är det bara att önska lycka till :ler:

Vad är det för mått på karet?

Fyll gärna på med :nya bilder: så fort du kan... -dregglar-

//Hedengren

Det är 155*65*65* med välvd framruta. Tack för era lycka till!!:ler:

Självklart kommer der bilder.

Mvh Lottac

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har hittat en fin blå färg som jag målar baksidan med. Jag försökte först med en blå plansch men det gick inte bra....:censur:¤#%&&//.... blev en massa fula bubblor. :arg:

Jäklar va stort akvariet är jämfört med det tidigare 240 liters. -ciggar-:smiley16:

Mvh Lottac

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att det går framåt Lotta!

Hur kommer du göra med belysningen? Köra på din nuvarande eller byta upp dig?

Jag har en 250W MH aqua starlight och två stycken T5 rör, ett gul och ett blått. Jag tror att jag kommer att fortsätta med dom, de ger ett fint ljus och mina koraller trivs.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser jättebra ut. Vill få igång mitt oxo...

Kan du ta en bild på din skummare, hur det är i förhållande till karet? Har ett 375L och en mce 600 skummare att hämta ut snart ;)

Hej!

Tack!!:smiley17: Jag har inte hämtat min nya skummare. Jag skall ha samma som du. Kör med min gamla i några dagar till. Jag kan ta kort då jag satt i den. Jag tror att Moose har samma skummare som vi.

Jaaa, jag vet hur det är att vääääännnntttttaaaaaa..... inte kul.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser kanon ut, härmis =D

jo jag kör oxå med en MCE600, men kommer inom kort byta upp mig, då jag nästan tycker 600an e lite i underkant till högt belastade kar.

Du får ta det som en komplimang, ditt kar var sååååå snyggt!! :wooow:

Hur mycke fisk har du?

Mvh lotta

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snygg blå färg. Var hittade du den eller blandade du på beställning?

/ Hälsningar Pär

Vi har en butik här i Gamlestan, BURKEN, som hade den här blåa i sin färgkarta, den är verkligen jättefin. Färgen heter Fasadakrylat och står emot vatten bra och numret är 7-0487. Hoppas det blev rätt nu!!!! Tyvärr finns den inte i mindre än 0,9 liter, så är det någon i närheten som vill ha denna, kom förbi så bjuder jag på en dl eller två!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser jätte trevligt ut det här karet :D hur gick det med dina clown yngel sen? =)

Jag hade en total krasch av mitt kar för några månader sedan, tyvärr dog mina ögonstenar då. Jag lyckades med två yngel vid olika tillfällen men när de vuxit till sig så var jag allderles för snabb att flytta på dom till större akvarium. Det gjorde att de svalt ihjäl tyvärr. Jag kommer att fortsätta att försöka odla, om och när jag får nya yngel. Nu har jag en svart Occelllaris och tre orange. Hoppas att några av dem bildar ett par. Det är iallfall min tanke att odla upp Occellarisar, det är ju onödigt att importera dom om det är så pass lätt att odla dem hemma.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är iallfall min tanke att odla upp Occellarisar, det är ju onödigt att importera dom om det är så pass lätt att odla dem hemma.

Härlig inställning som gör att vi kan fortsätta med hobbyn utan att tulla på naturresurserna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...