Gå till innehåll

Mannes Projekt 600L Salt


_Manne_

Rekommenderade inlägg

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Ser bra ut Manne !!!

Men de skivorna som är på bild nr 2 bland skivis bilderna är lite bruna??

Har inte de en lila ton med ljusa toppar längst ut???;)

Tackar freddi,

nae dom skivorna är helt bruna men en ljus brun kant längst ut. Skickar en -boxingpå dig.!

mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur länge har du tänt? hade oxå problem ett tag, men jag släckte ner karet 2 dagar med bara rums och solljus som låg på sedan var de borta. Så nu är både brun och kisel algerna borta.

kör mh kanske 6-7 timmar och t5or någon timme längre.. , har ju direktsol i princip ett tag varje dag och nu när värmen har kommit lite så märktes det direkt kan jag säga om det nu är boven i dramat.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har duktigt många glasroser , även om man försöker koka dom man ser så hinner det komma mängder ändå.. har 3 st pepparminter i , dock verkar dom inte hänga med i utvecklingen som rosena har.. är på jakt efter bättre alternativ.. alla tips..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjusigt!

Det ser genomtänkt ut också. Själv gillar jag också Dvärgkejsare (har inga ännu) och kirurger. Så jag kommer följa ditt kars utveckling.

vem hade inte velat ha ett par Dvärgkejsare.. ett par som är röda med svarta ränder på hade passat perfekt.. om det inte hade varit detta med revsäkerheten.

Vet att Stig har ett par "coral beauty" i sitt stora.. men hans tillväxt på knappar osv går ju inte att jämnföra med min..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle nog försöka näringsbegränsa.

Kolla om du kan få kraftigare skumning och skölj allt frysfoder.

Växer glasrosorna så har du mycket näring i vattnet.

ska följa dina råd ang 'torka' frysfoder och skummaren går att ställa in till lite blötare..

så det kör vi på..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tja

Har idag varit en sväng innom butiken och fått lite gosaker med mig hem som vanligt..

En fisk , En SPS Fragg , En Gurka

En bild på en mask som jag fick ur mitt akvarie.. En mindre igen...

Tyvärr så blir den nya fjärlisfisken påhackad av min ena kirurg.. gissa vilken.. suck..

har satt en spegel på rutan så nu är kirurgen fullt upptagen med "sin" polare, så fjärilen

kan andas ut lite.. så får vi se imorgon om dom kommer bättre överns i akvariet.

SPS Fraggen är en Blå Acropora men det är grymt svårt att få rätt på färgen med kameran,

men den är riktigt blå just nu.. får se hur länge den blir det.. satt den där den har så

mycket ljuse som jag kan ge med mina 150w:are samt hyfsat bra där det

är mycket flöde också. det är så jag tolkat att dom ska trivas. dock inte vågat

inverstera i en hel "korall" ännu. men hoppas på att det ska funka.

Några bilder på nykomlingarna - "en ska bort" gissa vilken :)

post-3404-14468915479745_thumb.jpg

post-3404-14468915480134_thumb.jpg

Mvh Manne

post-3404-14468915479549_thumb.jpg

post-3404-14468915479945_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det en brun sjöstjärna på acron? Det kan vara bra att ploca ut den isåfall, det finns nämligen vissa små bruna stjärnor som kan käka acron.

//NiXoN

Det ska vara 'krabban' i acron , fick med en sådan.. får se om den överlever på min fragg, vet egentligen inte ett dugg om acro krabbor mer är att det är positivt om det finns med en sådan..

den ska styra acron's form lite har jag förstått.

men tack för 'head's up' där..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

SÅ när man kom hem idag o letade efter nyinköpet i akvariet så hittar man inte det först.. hm..

inte i sin uppträngda hörna som igår.. var kan han va.. jo mitt i akvariet bland sina nya kompisar.!!

så glad man blir.. :) helt lyrisk när man tycker att det går fint med fisken , yttligare en

Pärla som kommit i mitt akvarie , här kommer 2 bilder på den lilla skönheten. Han går o 'Pickar'

på stenen , förhopningsvis käkar han något, så får vi se om han gillar glasroser eller just denna

kanske gillar mina knappar istället.. -dregglar-

post-3404-14468915483713_thumb.jpg

mvh Manne

post-3404-1446891548391_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De där ljusrosa knapparna var riktigt läckra, som marsipanrosor...-dregglar-

hehe dom ser riktigt goda ut 'live' också.. dock inte smakat på någon :jump:

skulle vilja att dom började växa fast på bakgrunden, o sprida sig lite..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt Manne! Det blir bara bättre och bättre. :)

Jajjamensan går som på räls.. nästan.. gillar nykomlingen skarpt.. nu får vi hoppas på det bästa..

så får vi klämma in ett syd möte här sen när allt ståhejet har laggt sig lite ang 'turen'.. frågan är när det är min tur.. :)

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har tittat lite i baljan idag, och den nya fisken verkar funka fint nu, dock verkar den vara svårmatad just nu, hugger inte på något jag matar med i detta läget men den 'pickar' runt på lite stenar så den hittar väl något som är ätbart nu i början åtminstone, den är ju inte så stor.

någon glasros har försvunnit fast jag vet inte om det är dens förtjänst ännu, tiden får utvisa det, man lär väl se den äta något senare.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har tittat lite i baljan idag, och den nya fisken verkar funka fint nu, dock verkar den vara svårmatad just nu, hugger inte på något jag matar med i detta läget men den 'pickar' runt på lite stenar så den hittar väl något som är ätbart nu i början åtminstone, den är ju inte så stor.

Ett tips för att undvika att de lite "hetsigare" ätarna inte ska skrämma den/sno all mat är att ta ett lite snäckskal och proppa det fullt med tex. mysis, då är det bara den som kan få tag på käkat och kan gå och plocka lite då och då.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...