Gå till innehåll

Deltec MC500 vs AMTurbo flotor 1000 multi


Guest NoName

Rekommenderade inlägg

Skummarna skiljer sig inte spec mkt åt i pris. Kapaciteten anges till 1000L för Turbo Flotornoch 700L för MC500 vid normal belastning. Vidhög belastninganges 350L förMC500 men där finns detinga uppgifter för Turbo Flotorn.Jag harinte hunnit bilda mig någonuppfattning om vilken skummare jag tycker funkar bäst ännu. (provat TF och kör nu MC500) En tanke som slog mig var att MC500 kommer att ta platts i sumpen medans Turbo Flotorn kan hänga utanför och lämna hela sumpen frimed platts för meraLS samt en lättare rengöring. Frågan är hur mkt vikt man skall lägga vid detta extra utrymme i sumpen vid val av skummare? Tankar? Funderingar?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 månader senare...

hej

jag fick med en turboflotör1000 med när jag köpte mitt kar, har bytt ut den mot en MCE 500 som är mera effektiv,låter mindre, och har frigjort ena facken, vilken jag planerar att ha som kläckningsutryme till artemia ägg. enda anmärkningen på skummaren är att den måste stå plant och att den är känslig för vattennivån, hos mig funkar den bäst när den är doppat till maxlinjen i vatten. den tenderar på att låta lite om vattennivån är låg, har hört att man kan byta ut pumpen mot en eheim.

mvh Reza

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Cliffan

Jag också men jag har lite bekymmer med min mc500. Tyvärr, den lever om om och jag misstänker att jag måste byta ut själva pumpen. Den ser inte fin ut när man öppnar den. Kanske otur bara.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Deltec:en skummar mycket bra när man justerat in den, men kan vara knepig att få ordning på.

Deltec:en låter mer än turboflotorn, men skummar lite bättre, men TF. är inte dålig alls!

Har du stor avdunstning så rekommenderar jag att du har nivåreglering till Deltec:en så slipper du mycket strul.

har kört båda två i omgångar och är kluven, det beror på vad du prioriterar vilken som är bäst.

TF. är busenkel att använda, går av sig själv men Deltec:en vinner på effektivitet och förlorar på användarvänlighet, men TF. är som sagt inte alls dålig.

Det är inte lätt att ge ett entydigt svar som du ser.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...