Gå till innehåll

AquaRay AquaBeam 500 & HaiYang compact?


Illustratören

Rekommenderade inlägg

Hej, hittade dessa två produkter när jag surfade runt på det stora nätet.

Någon som provat någon av dem?

Länkar till produkterna:

http://aquatic-store.co.uk/marine/view/1923

http://www.tmc-ltd.co.uk/aquarium/aquaray-lighting.asp

Modulerna med LED belysningen ser ju lovande ut och de var ju faktiskt inte så fruktansvärt dyra om man tänker på att de håller i ca10år och drar lite el.

Nu blir man ju sugen på att starta ett till kar igen, grrr.... jag får intala mig själv att jag inte har plats eller tid =-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 8 månader senare...

Blåser liv i tråden.

Har beställt 2 stycken AquaRay AquaBeam 500 Marine Blue. Tänkte börja med att sätta in en i det främre locket på vårat RSM, men har kollat och båda får plats. Ingen annan som provat dessa? Lägger upp lite bilder under och efter modden om någon är intresserad.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Blåser liv i tråden.

Har beställt 2 stycken AquaRay AquaBeam 500 Marine Blue. Tänkte börja med att sätta in en i det främre locket på vårat RSM, men har kollat och båda får plats. Ingen annan som provat dessa? Lägger upp lite bilder under och efter modden om någon är intresserad.

Får man fråga vart du beställde ifrån och till vilket pris ?

Jag tycker detta är otroligt intressant, skulle vilja prova själv :-)

// Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så nu har ramperna äntligen kommit. Har bara lyckas montera en av dom, det är trångt i främre locket på ett RSM :( Måste komma på ett bra sätt att få dit den andra. Men det blev stor skillnad men en ramp. Och man får lite glitter effekt som utlovat. Bilder kommer snart (inge batteri i kameran)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...

Vad roligt att jag hittade den här tråden, är också på g att modda min huv till RSM:et och just den leden från AquaRay.

Nu när det gått någon månad vad tycker du om Led:n klarar du att hålla sps:er välmående nu.

Läste att du valde Marine Blue alltså 3blå o 2 vita dioder möjligt att jag väljer reef White istället.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag såg det där på nano med och bestämmde mig för att prova att göra liknande, jag frågade på Kjell om deras 3x1w led spot. Dom viste inte vilken sorts led som var i den.

Jag köpte en som prov och efter jag skruvade isär den (se bild) så beställde jag det som jag trodde var rätt led.

post-4365-14468917320172_thumb.jpg

Dom led jag köpte såg likadana ut fast svarta, jag köpte 1 luxeon white och två royal blue från conrad (ej rätt bild på led på deras sida)

Sist jag lödde var i skolan så jag vet inte om det var okunskap av lödandet eller att det var fel sorts led men jag fick aldrig lampan att fungera igen.

Jag har nu beställt ett par royal blue spottar (3W) och ska prova färdiga istället. Se denna tråd, där kommer jag uppdatera så fort jag fått hem den

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...