Gå till innehåll

Mitt första sva....800 L


amatören

Rekommenderade inlägg

Nån som vet om nåt djur som är fenbitare!!?? Har ett par fiskar med jätte fina fenor...eller hade iaf....nån biter på dom? jag personligen tror på chromisarna men vet inte alls.

Välkommen hem igen (eller bara hemma över helgen ? )

Personligen betvivlar jag KRAFTIGT att det är chromisarna då det skall enligt minna nobla kunskaper vara en vänlig fisk :smiley24:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 714
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

salltis...Det är min moorish idol och veliferum som är lite tuggade på.

Bra tips stig....skall jag testa!

Okej Morich idol (om jag inte misstar mig är vimpel fisk ) & är DUKTIGT svåra att få å överleva. & Zebrasoma Veliferum är däremot en enkel art Men blir mig veterligt INTE gärna attackerade av andra fiskar PGA sin skalpell på vid bakfenan. ( räknar inte in tryckare ) Så precis som Stig föreslår så värkar du ha någon fripassagerare där inne (instämmer till fullo & jag skall själv komma ihåg det knepet när jag kommit igång)

& om du har kvar C. Bicolorn så är dom också (mig veterligt) INTE aggressiva har även läst om dom i min bok om kejsare & fjärilsfiskar ;)

Håll oss underrättade om du hittar något min vän & GE INTE UPP

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Verkar som jag inte har nåt aggresivt i karet...min nya mandarin har tagit revir där jag trodde den skulle vara så.....

Blev en tripp till bioted och universeum...Intressant första möte med ted och Christian wrang. Blev oxå lite inköpt där (dock inte så dyrt som jag trodde) blev 3 styck oranga/neon gröna riccodera florida...skithäftiga.

Fick litet besök av conny oxå (drakfisk) som lämnade min nya pump här. viner lite men är effektiv. Har fullt ös på den men märker inte av den stormen som andra pratar om. Pumpen är en seio polario 22k

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Visst kan vi låsa tråden om du prompt vill.

Men det kan ju fortfarande vara någon som undrar om just denna uppsättning, det är ju bättre att ta frågorna i tråden det berör.

Tjoa till om du fortfarande vill ha den låst, helst via PM till någon moderator (gärna med länk till den nya tåten, så kan man lägga med den i sista inlägget).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...