Gå till innehåll

Stöd Saltvattensguiden – Nu är vi snart 100 stödmedlemmar igen!


Vargklo

Rekommenderade inlägg

  • Svar 369
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Hej till Moderator eller annan ansvarig..

Jag har en sms tjänst för betalning till forumet om ni vill använda den ..

För ett år sedan startade jag en grupp med betalningar från 10kr upp till 200kr

Jag kan berätta mer om vilket företag jag kör via i ett PM så om det är av intresse så hjälper jag gärna till med det...

Skicka mig ett PM så berättar jag mer...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag tycker 100 är ok, hellre fler som visar sitt stöd ,än några få som betalar mer:)

sen är jag jäkligt glad att dom som driver forumet, inte gör som zoopet. tycker inte

sg har något att lära från dom, blir det kommersiellt drivet tappar det hela tjusningen

och några få tjänar pengar på det!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi bockar och bugar för det fortsatta stödet! Idag har stödinbetalningar från ytterligare tre medlemmar influtit:

- BroderIsak

- ramq

- "Michael Eriksson"

:smilie_co

EFTERLYSNING - Jag ser inte i användarregistret vem "Michael Eriksson" är. Vänligen sänd mig ett PM!

Till er andra - glöm inte att skriv ert forumnamn som referens när ni betalar. De flesta glömmer detta och jag får sitta och matcha manuellt mot medlemsregistret vilket inte ger tydlig träff varje gång.

--------------------------------

EDIT -

Tack wizz (Mikael Eriksson) för inbetalningen!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi tackar och bugar ännu en gång, det är en glädje att öppna Internetbanken varje dag :)

Tack till mano, epkbal och JohanB!:stjärna:

Observera att bankgiroinbetalningar tar ett dygn att registreras, så det är först "dagen efter" som jag kan se inbetalningen.

Totalt sett har kampanjen gett 22 nya stödmedlemmar, se urklippet nedan från vår Excelbokföring. Säg till om ert namn saknas. Nu är vi bara 6 stödmedlemmar från att komma tillbaks till den nivå vi hade för ett år sedan (dvs 58 totalt)!:balonger

2008-08-27

Kjell 100 kr

2008-08-28

hardstyler 100 kr

2008-08-29

elNico 100 kr

oveb 100 kr

Wiking 100 kr

2008-09-01

binzer 100 kr

NiXoN 100 kr

björn59 150 kr

Utstrand 200 kr

Goranius 300 kr

2008-09-02

MagnusM 100 kr

Auditor 100 kr

Aqua_max 100 kr

Matte_g 100 kr

nike83 100 kr

Tenkare 150 kr

2008-09-03

BroderIsak 100 kr

ramq 200 kr

wizz 100 kr

2008-09-04

mano 100 kr

epkbal 150 kr

JohanB 200 kr

EDIT: Korrigerat namn - Tenkare ska det va ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det tar sig sa tanten när hönshuset brann ner - men kom igen - några till offervilliga fins det väl - allt under 100 stödmedlemmar är en styggelse. När det är hundra stödmedlemmar så lovar jag stoppa in 250:- extra - vem tar upp handsken?

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som sagt jag är en usel bloggare, får väl öva mig lite när jag får tid.

Har sett ändringen, Tenkare med rött T. Och alle dessa T fick mig att bli sugen på en kopp thé, dags att koka lite vatten.

Hoppas att det inte är akvarievatten bara :kaffe:.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tar upp handsken? Aldrig hört uttrycket förr och undrar vad det betyder?
Att ta upp handsken = svara på en utmaning. Härkomst, från den romantiska tiden då man framställde sin utmaning genom att slå motparten lite "lätt" i ansiktet med en handske, alternativt kasta den på golvet / marken som en mer allmän utmaning. Beroende på vilken romantisk framställning man väljer följdes det av gubbar i plåtburk, på häst, med gigantiska tandpetare som gjorde sitt bästa för att hjälpa varandra ur sagda plåtburkar, med efterspel i form av fight med stora tunga moraknivar. I lite modernare tider följdes det av kamp med lättade versioner av de tunga moraknivarna, alternativt uppvisning av ödestro. (Riddare med lansar, och efter att någon blivit avpetad från hästen, eventuellt kamp med slagsvärd, och det mer sentida är självklart kamp med värjor, eller duelpistoler, vars träffsäkerhet snarast för tankarna till lotteri.)

Helt off topic, men men.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Mr B - lite klassisk skolning är aldrig fel. Men jag tycker det är väldigt intressant att ett uttryck som hängt med sedan medeltiden och var välkänt under min uppväxttid (50-60 talet) bara försvunnit under de senaste 30-40 åren. Off topic igen men som sagt var - handsken är kastad och målet är satt - minst 100 stödmedlemmar

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lasse, klassisk skolning är fint. Jag har dock snappat upp det från skönlitteratur, och filmer. En dam som söker en förkämpe kastar halsduk, näsduk, eller något annat av samma typ på marken. Riddare sökte sig gärna till sin käraste för att få motsvarande, för att bära hennes färger, kämpa för hennes ära, osv. Så när hockey spelarna kastar in handduken på banan är det inte en förolämpning, utan de ber egentligen om hjälp... Förr kasta de gärna handskarna på isen, vilket inte helt sällan ledde till slagsmål. Hockeyspelare är helt enkelt vår tids fina damer, och riddare. Kanske inte helt smickrande, men men.

För att återknyta till medeltida utmaningar. Att få ett 'lättare' slag i ansiktet av en handske låter inte så illa. Men hur gjorde bepansrade riddare egentligen när de blev förolämpade? Jag menar, de tillhörande handskarna bestod av rätt mycket järnskrot, och torde kunna slå ut en hel hög tänder. (Det kanske fick folk att tänka sig för så att de inte blev utmanade av folk med rustningen på?)

Nå, nog med offtopic. Rekrytering var det det gällde. Lasse har utmanat oss, är det någon som känner sig manad att anta utmaningen, och föra oss över 100 betalande medlemmar?

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Ett förslag nu när utmaningen om 100 är igång!

Kan man inte lösa ett räkneverk eller något annat som signalerar att nu är det 35 betalande medlemmar. Som då ökar respektive minskar efter betalande medlemsantalet.

Som vi har i botten hur många som är online för tillfället.

Kan kanske även fungera som en signal för nya medlemmar om att här stöder vi sidan på ett positivt sätt genom att vi är delaktiga i SG utveckling.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul idé, Göran. Låt oss se vad som kan göras med "räkneverk" eller hur det annars kan göras mer synligt!

Jag själv börjar snart få ont i ryggen för allt bockande och bugande för alla inbetalningar ;)

Idag fredag kan jag komplettera listan med följande inbetalningar:

- 100 kr från Moose

- 100 kr från maca

- 100 kr från addo (med två "d" ;) )

- 200 kr från TedB

Jättekul! :partyparty

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...