Gå till innehåll

På G med ett 600 liters-kar!!


Coralkiller

Rekommenderade inlägg

vet hur det känns!! jag har själv satt upp en gräns för fisk får ej kosta mer än 300-400kr st. max 1 fisk för 400kr sedan de andra för 150-200kr tycker det känns för surt annars. men när jag såg bilden här om dagen på din firre som nu e rip så ville jag med köpa en ;)

Hehe ja den är fin men lite dyrt för att bara kunna beundra denna fisk i en vecka för 450:-.

det är nog den sista firre jag köper i den prisklassen.

nu blir det stenkoraller för hela slanten i stället! mvh Jerry

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 168
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Jag vet hur det känns. Min lilla Filip var min första fisk som dessutom hade vita prickar på sig, men jag fick den för 60kr. Efter två dagar var den hur frisk som helst och levde i åtta trevliga år. Han åt sallad varje dag ur handen och älskade att bli kliad mellan tummen och pekfingret.

Jag saknar dig lille gubben.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

fan var köper ni så billig fisk . jag ger ju upp till 1000 för mina firrar. 750 kr st för mina hepatusar. o 790 för min imperator. för o inte tala om mina försök med vitbröstad kirurg st a 750 kr som tillika strök med på 8 dar. o tog med sig mycket av mina andra fiskar i samma veva :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

fan var köper ni så billig fisk . jag ger ju upp till 1000 för mina firrar. 750 kr st för mina hepatusar. o 790 för min imperator. för o inte tala om mina försök med vitbröstad kirurg st a 750 kr som tillika strök med på 8 dar. o tog med sig mycket av mina andra fiskar i samma veva :(

Hehe stackars sate! den försäljaren som har fått dig på kroken är nog riktigt lycklig :)

jag handlar på Korallfisken i linköping, dom är kanon! bra priser o bra service! mvh Jerry

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

fan var köper ni så billig fisk . jag ger ju upp till 1000 för mina firrar. 750 kr st för mina hepatusar. o 790 för min imperator. för o inte tala om mina försök med vitbröstad kirurg st a 750 kr som tillika strök med på 8 dar. o tog med sig mycket av mina andra fiskar i samma veva :(

Var dina fiskar du köpte för dessa priser stora??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tja lite olika. hepatusarna är väl ca 6 cm.

de vitbröstade var lite olika 1 ca 7 cm den sista ca 10.

det e dyrt här i malmö trakten :(

Dyrt, det tycker jag bara är förnamnet på det priset.

Det är nog mera ett pris man kan ge för en elddvärgkejsare tex.

Hade jag varit du så hade jag nog kollat upp fler butiker vad de tar för olika fiskar framöver.

Jag vet att de kan vara dyra i malmö trakten, så när jag skriver detta hoppas jag du tar det på rätt sätt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hahahahehe jo det har kostat en hel del ska du veta :(. lägger flera tusen i månaden på karet :(

Då kan jag tipsa om vår lokala saltbutik (jag har 3 mil dit) i Kristianstad.

Köper du då mer än 1 fisk där så ligger du redan på bra + (inkl. bensin) om du kör dit.

Men eftersom du har en bit att köra så är det alltid bra att ringa innan.

Han är inte omöjlig att ta hem på beställning heller!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nog missat de prislapparna när jag har besökt våra lokala butiker. :smiley3:

var handlar du då ?? dom affärer jag varit på e priserna så iaf.

vet inte om man får sätta ut namn men isf får moderatorn ta bort det. zoogiganten, fiske o fiskar, akvariepiraten, håkanstorps zoo, dom 2 sist nämnda e lite billigare. o fiske o fiskare har sänkt sina priser precis så lite billigare har det kanske blivit.

visst finns det billigare fiskar men dom jag nämnde var priset så. man kan ju köpa damseller för 125 kr om man vill ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då kan jag tipsa om vår lokala saltbutik (jag har 3 mil dit) i Kristianstad.

Köper du då mer än 1 fisk där så ligger du redan på bra + (inkl. bensin) om du kör dit.

Men eftersom du har en bit att köra så är det alltid bra att ringa innan.

Han är inte omöjlig att ta hem på beställning heller!!

får nog ta en liten tur dit då när lönen kommer in ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

fan var köper ni så billig fisk . jag ger ju upp till 1000 för mina firrar. 750 kr st för mina hepatusar. o 790 för min imperator. för o inte tala om mina försök med vitbröstad kirurg st a 750 kr som tillika strök med på 8 dar. o tog med sig mycket av mina andra fiskar i samma veva :(

jag holler med dej det är mycket dyrare i dessa trakter när man hör domfrån länger upp eller ner eller vad det nu bler :snurrig: så har ni mycket billigare fisk och korall...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nu är det testat o ned lagt! min idee´på kylare var helt jävla oduglig så prova inte änns samma puckade idee´! skulle nog fungera om man hade en riktig kyl men det blir samma pengar som att köpa en riktig kylare! så jag harvar väl en sommar till med frysta petflaskor. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte det fungerar med en riktig frys ens. Som sagt, slang är inte en speciellt bra värmeväxlare. Ta TEC'en ur din kylbox och limma den med värmeledande lim på utsidan av akvariet. Långt från optimalt det med, men med en hyfsad bit frigolit som hindrar kylan från att gå ut i rummet igen med en gång, och en kylfläns på den varma sidan så borde det ge bättre effekt än "kylbox + slang."

Favoriten för TEC kylning i akvarie måste dock vara :den här

I det närmsta bara matte för att räkna ut exakt hur mycket kyleffekt du behöver... Fast fan vet om jag har en aning om hur man räknar.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte det fungerar med en riktig frys ens. Som sagt, slang är inte en speciellt bra värmeväxlare. Ta TEC'en ur din kylbox och limma den med värmeledande lim på utsidan av akvariet. Långt från optimalt det med, men med en hyfsad bit frigolit som hindrar kylan från att gå ut i rummet igen med en gång, och en kylfläns på den varma sidan så borde det ge bättre effekt än "kylbox + slang."

Favoriten för TEC kylning i akvarie måste dock vara :den här

I det närmsta bara matte för att räkna ut exakt hur mycket kyleffekt du behöver... Fast fan vet om jag har en aning om hur man räknar.

hehe ja jag ger mig inte på ett misslyckande igen! spar nog ihop till en riktig kylare istället! mvh Jerry :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...