Gå till innehåll

Akvarie tillverkare


Cherokee709

Rekommenderade inlägg

Hej Peter

Jag före slår att du kontaktar Benny Flyborg på Majornas Glas i Göteborg http://www.majornasglas.com/index.html

Dom kan bygga det i göteborg så får du själv köra ner å hämta akvariet, jag vet inte om han vill skicka det får du fråga dom om.

Annars så vet jag att dom kan bygga upp det på plats (Luleå) hemma hos dej.-Tummen upp

Om du bestämmer dej för att skickar en ritning glöm inte att rita in var du ska ha överrinings kammaren och om det ska vara borrade hål i botten (vilken diameter + vart dom ska sitta)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Peter.

Om du skall beställa ett Akvarie från Göteborg så har jag rn god vän som kör tradare på Göteborg och som kan behandla det så att det är helt när du får det. han kör en gång i veckan t.o.r. Jag hade honom som åkare under tiden jag hade firman och han kör fortfarande för han tog upp en snurra åt mig i sommras.Hör av dig så kan jag hjälpa dig med det hela eftersom jag känner honom väl.

Sten

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Nu är mitt nya projekt nära!

Mitt nya akvarium är snart tillverkat och redo att skickas från Göteborg till Luleå.

Tänk att det är så bra med jobb i Luleå att glasmästare ignorerar en kund.

Jag fick ett mycket bra bemötande i telefonen av Benny på Majornas glas och han tog direkt tag i min beställning.

Det skall bli kul när akvariet anländer och man får börja med bygget, planerna är att det

skall byggas in i en vägg och bli synlig från 2 håll. Bara det inte tillstöter några hinder nu när man väntat och planerat så länge.

Nya pumpar och ny skummare beställda och så har man snickrat ihop en lysramp med 4st 20W lysrör och 3st 30W lysrör samt 2 st 150W MH lampor. Här skall korallerna växa och frodas.

Kanske man skulle snickra ihop ett eget kärnkraft verk också :smiley20:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
Nu är mitt nya projekt nära!

Mitt nya akvarium är snart tillverkat och redo att skickas från Göteborg till Luleå.

Tänk att det är så bra med jobb i Luleå att glasmästare ignorerar en kund.

Jag fick ett mycket bra bemötande i telefonen av Benny på Majornas glas och han tog direkt tag i min beställning.

Det skall bli kul när akvariet anländer och man får börja med bygget, planerna är att det

skall byggas in i en vägg och bli synlig från 2 håll. Bara det inte tillstöter några hinder nu när man väntat och planerat så länge.

Nya pumpar och ny skummare beställda och så har man snickrat ihop en lysramp med 4st 20W lysrör och 3st 30W lysrör samt 2 st 150W MH lampor. Här skall korallerna växa och frodas.

Kanske man skulle snickra ihop ett eget kärnkraft verk också :smiley20:

Vad kostar det att få det fraktat ifrån Göteborg till Luleå? Eller har du använt dig utav Losenborgs's kontakt? :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag använde mej inte av Losenborgs kontakt, utan bussgods fick ta hand om det och det kostade just över 1200 kr.

Jag tycker inte att det var speciellt dyrt.

Benny på majornas glas var helt suverän att göra affär med. Det kanske kommer fler affärer, man vet aldrig

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske man skulle snickra ihop ett eget kärnkraft verk också :smiley20:

När du har löst det så glöm inte att dela med dig ;)

Ska bli kul att följa då jag själv har en del planer på att bygga in ett akvarie i väggen mellan kök och sovrum. Men det får vänta tills jag får flytta in. Får inhämta ideer och inspiration hos andra så länge.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

500kr extra, och så tog du ändå vanligt glas?

Det kan jag inte förstå. :snurrig:

Ja många ser inte någon jätte skillnad på opti och float jag har själv jämför 2 kar jämte varandra rakt framifrån och kan ju inte säga att jag såg nån skillnad !

båda karen hade då 250 mh och 4 t5 rör så inge skillnad på belysningen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Även om du har samma fabrikat på två lampor så kan de beroende på ålder och tillverkning ändå se olika ut över samma kar. Kör du över två olika kar kan ögat uppfatta det som likadant även om det finns små skillnader.

Det var väl Wrang som hade optiwhite fram och vanligt floatglas bak på sitt kar och upplevde en skillnad på många av invånarna i sitt kar.

Frågan om nyttan gäntemot priset har väl varit uppe några gånger och då har det ofta varit prisskillnader på uppåt ett par tusen kr, för vanliga mått. Därav min förvåning iom att detta karet hade specialmått och att skillnaden endast var på 500kr.

Så jag kan ärligt säga att jag inte förstår valet av glas ännu. :)

Enklast o se skillnad är ju om man ställer sig och kikar på innehållet i karet ovanifrån mot hur det är genom rutan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så så, nu behöver ni inte idiot förklara mej.

Men när jag pratade med endel så sa de att det inte är någon skillnad på glaset upp till 12 mm, där efter ser man skillnaden.

Sedan så stämmer kostnade med 500 kr, detta beroende på att det bara var 2 rutor som behövde vara optiwhite.

Varför skall jag slänga ut 500kr bara för att det ska heta optiwhite. Jag måst ju kunna lyssna på endel folk och dra slutsattser därifrån.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Även om du har samma fabrikat på två lampor så kan de beroende på ålder och tillverkning ändå se olika ut över samma kar. Kör du över två olika kar kan ögat uppfatta det som likadant även om det finns små skillnader.

Det var väl Wrang som hade optiwhite fram och vanligt floatglas bak på sitt kar och upplevde en skillnad på många av invånarna i sitt kar.

Frågan om nyttan gäntemot priset har väl varit uppe några gånger och då har det ofta varit prisskillnader på uppåt ett par tusen kr, för vanliga mått. Därav min förvåning iom att detta karet hade specialmått och att skillnaden endast var på 500kr.

Så jag kan ärligt säga att jag inte förstår valet av glas ännu. :)

Enklast o se skillnad är ju om man ställer sig och kikar på innehållet i karet ovanifrån mot hur det är genom rutan.

Stämmer bra märker skillnad på mitt kar med optiwhite i framrutan å vanligt skitglas i resterande av karet

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...