Gå till innehåll

BJÖRKANS Kub kar


saltbjörkan

Rekommenderade inlägg

  • Svar 451
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

din Zebrasoma desjardinii är så himla fin björkan. du måste fått tag i ett ex från röda havet. dom har stärkare färger om dom kommer därifrån... synd om du ska sälja den... jag hade lätt köpt den, men jag har inte heller plats:(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

din Zebrasoma desjardinii är så himla fin björkan. du måste fått tag i ett ex från röda havet. dom har stärkare färger om dom kommer därifrån... synd om du ska sälja den... jag hade lätt köpt den, men jag har inte heller plats:(

haha jo jag får köpa en ny sen när mitt nya stoooora prjekt bler av..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Nu har jag och benny fyllt karet och så jäkla bra det blev..

fyllde det enda upp till kanten och de svikta inte en millimeter på mitten så jag har bara sarjen runt om och inte rakt över med.

inte en droppe har de läckt i nu men det ska få så i två veckor nu så jag vet till 100% att det är tätt .

tackar Benny ännu en gång för all hjälp.

bilder:

post-3353-14468917078536_thumb.jpg

post-3353-1446891707869_thumb.jpg

post-3353-14468917078828_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

snyggt kar björkan.......skall bli skoj att se när där är grejer i oxå
Ser lovande ut detta projekt och väldigt fin igelkott :)

Hade med en som jag verkligen gillade han var helt klart favoriten i karet men en dag hittade jag honom död på golvet :( :(

tack tack =)

hadde tängkt att jag skule börja bygga på bängken nästa helg. börjar känna mej strässad sumpen kommer jag alldrig att hinna bygga eftersom jag moste bygga om ytavriningen och bygga sumpen..

men har jag klarat mej utan sump i 1 1/2 år nu så kan jag nog klara mej utan de i två månader till hehe.

kan ju tillägga att karet fotfarande är tätt =) prova att dra lite ide med för att se så att det holler för lite små slag från dottern när hon kör med bobby-carten här på golvet.

ang igelkottfisken så har jag med märkt att man måste ha lock på han bler helt galen när man ska mata han, kan hopp som fasiken efter tex en räka.

har tyvär inga roliga bilder att dela med mej med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

dom var snygga ju och inte så dyra heller vad jag kunde räkna mig till...

det är ju så man blir lite små sugen på en sådan till min lilla kub på 50 x 50 x50 :D

tycker jag med =) kanske sam beställa? dela på frakten hehe

finns där någon som kan skumma igenom all info på amaturerna och berätta i fall dessa värkar vara något att ha?hadde varit grymt snällt..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Översatt med google

Fördelar: Denna panel har inget förkopplingsdon att bränna ut som andra akvarium eller växt belysning. Det körs på en varm temperatur snarare än mycket hett som är gemensamma med de flesta andra ineffektiva anläggningen ljus. Denna mer kontrollerade köra temperatur minskar vatten avdunstning och håller rum med tankar och växter från att bli uncomfortably varmt under sommarmånaderna kräver ytterligare luftkonditionering. De sparar el två gånger. Detta av den senaste tekniken BLUE + WHITE LED panel tank-och växtarter ljus är extremt energieffektiva betala sig många gånger under varje år i energibesparingen. Det sparar 50% till 90% av energiförbrukningen jämfört med glödande glödlampor eller lysrör. Vidvinkel projektion försäkrar enhetlig täckning. Detta specialgrafit vita LED Aquarium och växa ljus panelen är designad för att låta dig BESTÄLLNINGSSKRÄDDERI ljuset spektrum för maximal tillväxt och avel skick.

Renhet och kraft i detta Blue + WHITE LED panel är vetenskapligt utformad för att ge stora belysning täckning av 2 till 4 kvadratmeter. 14 till 16 timmar per dag är allt som krävs för högsta fisk metabolism och växtskydd genom att påskynda och anläggning fotosyntes. Den typiska vita fabriken ljus som körs vid höga temperaturer förbruka alltför el, slösa pengar. Lysdioder slår på direkt och kan slås på och av för hand varje dag och fungerar bra med alla GOLVLAMPA timers.

Dessa LED-ljus paneler är perfekta som alla år permanent Aquarium och Plant ljus för fisk, amfibier, kräldjur, däggdjur, insekter och Plant tankar och bänkar. De är särskilt produktiva för vårens grönsaker och blommor fröplanta utveckling.

Specifikationer:

Effekt: 48W

LED Antal: 36 (blå) + 72 (White) = 108 stycken (Vit + Blå 12.000 till 14000K)

Spänning: 110V till 240V (Standard nordamerikanska 3 delen ingår)

Storlek: 31cm x 31cm x 4 cm (12,5 "x 12,5" x 1,6 ")

Chrome Gjuten kretskort med plast ram

110 Volt AC till 24 V adapter ingår

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

den andra med

BESKRIVNING: Quality byggas Vit 225 Lysdioden Aquarium och växa Light Panel Denna 12 av 12 tums LED-panel har 225 Super ljusa vita lysdioder. Det är kraftfulla nog för att tända ett rum ändå förbrukar endast 13,8 watt!

EGENSKAPER: Solid state, Cooler köra, hög effektivitet, vidvinkel, vita LED Aquarium och växtarter ljus.

Fördelar: Denna panel har inget förkopplingsdon att bränna ut som andra akvarium eller växt belysning. Det körs på en varm temperatur snarare än mycket hett som är gemensamma med de flesta andra ineffektiva anläggningen ljus. Denna mer kontrollerade köra temperatur minskar vatten avdunstning och håller rum med tankar och växter från att bli uncomfortably varmt under sommarmånaderna kräver ytterligare luftkonditionering. De sparar el två gånger. Detta av den senaste tekniken WHITE LED panel tank-och växtarter ljus är extremt energieffektiva betala sig många gånger under varje år i energibesparingen. Det sparar 50% till 90% av energiförbrukningen jämfört med glödande glödlampor eller lysrör. Vidvinkel projektion försäkrar enhetlig täckning. Detta specialgrafit vita LED Aquarium och växa ljus panelen är designad för att låta dig BESTÄLLNINGSSKRÄDDERI ljuset spektrum för maximal tillväxt och avel skick.

Renhet och kraft i detta vita LED-panel är vetenskapligt utformad för att ge stora belysning täckning av 2 kvadratfot. 14 till 16 timmar per dag är allt som krävs för högsta fisk metabolism och växtskydd genom att påskynda och anläggning fotosyntes. Den typiska vita fabriken ljus som körs vid höga temperaturer förbruka alltför el, slösa pengar. Lysdioder slår på direkt och kan slås på och av för hand varje dag och fungerar bra med alla GOLVLAMPA timers.

Vi gör också ALLA BLUE växa lätta paneler för Svällningsmedel upp storleken på anläggningar att öka sin blomma lastkapacitet och alla röda växa lätta paneler att utlösa högsta bud utveckling, blomman blommande och frukt tillväxt. Vi har också blandade röda och blå lysdiod växa lampor som har både våglängder som för att påskynda tillväxt och blomning.

Dessa LED-ljus paneler är perfekta som alla år permanent Aquarium och Plant ljus för fisk, amfibier, kräldjur, däggdjur, insekter och Plant tankar och bänkar. De är särskilt produktiva för vårens grönsaker och blommor fröplanta utveckling.

Specifikationer:

Body material: Termoplastiska

Kretssystem styrelsematerial: Diecast Chrome

225 Super Bright LEDs

Färg: vit 6000-7000K

Arbeta Spänning: 110V (Plug in till Nordamerika Standard Outlet)

Effekt: 13.8 Watt

Mått: 12 ¼ inches (30,5) kvadrat

Tjocklek: Lågprofil 1,25 "

Nätsladd längd: 48 inches

Rekommenderad omfattning: En panel per 2 kvadratfot för full belysning.

Pris: $ 52.00

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

fan vad grymt Magnus tack så mycket..

något jag funderar på är i fall man kan köpa någon sorts transformator så man kan använda den på 230w som vi har här i sverige.

eller dom fugerar enbart i Usa?

går o handla omvandlare på kjell o co eller classe tex..!

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köper du från USA är det risk - troligt att du får betala moms + en avgift för tullbehandling.

där ser man.. men jag har hört många som köpt där ifrån men dom har inte betalt något exstra?

det endra deta landet kan riktigt bra är att ta avgifter på avgifter på allt =s

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har alltid fått betala tull och moms när jag handlat från staterna, dom är stenhårda med kollen i dagens läge.

Däremot har jag sluppit ibland när jag beställt från asien, då har dom skrivit "gift" på paketet.

Det är sällan dom i staterna går med på att skriva detta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...