Gå till innehåll

BJÖRKANS Kub kar


saltbjörkan

Rekommenderade inlägg

  • Svar 451
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Momsen ligger ju på 25%.

Vill minnas att tullen tog typ 300 eller liknande, men det gör dom bara om dom öppnat och rotat i paketet har jag för mig. Det har hänt mig två gånger.

En gång kom inte paketet fram över huvudtaget, tror det stoppades i amerikanska tullen, det låg en osmosanläggning där i. Och ni kan ju tänka er hur en sådan ser ut i röntgenmaskinen, med tuber och slangar mm.... Kan se tullarna framför mig när dom får syn på detta...haha.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

haha ja de bler nog ett jäkla pådrag när dom ser en sån grungka =)

frakten är piss i nissisippi så skulle jag råka på dessa avgifter så känar jag nog endå på att gåöver till led. tängker på el kostnaden.

frågan är nu bara i fall amaturerna är tillräkligt för mitt kar. dom borde ju vara de?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad hadde ni gort?

har pratat med företaget som säljer dessa amaturer. dom tycker givetvis att jag ska köpa dom dyra amaturerna som kostar 1250:- st .

fråga hur många lumen den billiga lös och då svara han ca 400 är det mycket? jag hadde ju som sakt tängkt köpa två vita så jag hadde haft 800 lummen plus dom två blå amaturerna som jag inte vet hur starka dom är.

vad tror ni ska jag chansa? och köpa dom billiga...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kolla på månadens tråd i reefkeeping magazine, ett hemmabygge med powerleds som heter duga, genomtänkt o seriöst till skillnad från vissa byggen man sett. Han har även tagit fram en parmätare så man får en liten upfattning om vad rampen levererar för effekt till korallerna.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kolla på månadens tråd i reefkeeping magazine, ett hemmabygge med powerleds som heter duga, genomtänkt o seriöst till skillnad från vissa byggen man sett. Han har även tagit fram en parmätare så man får en liten upfattning om vad rampen levererar för effekt till korallerna.

//NiXoN

jag vill hälst köpa en amatur har alldrig haft en snygg amatur har bara haft gammalt mög =) och nu när den ska hänga synligt vill jag enumer ha en fin amatur

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har pillat lite med bängken i helgen..

har kommit på ett sätt som fugerar bra att måla mdf med måste först mätta matrialet med en grundfärg sen slipa sen grunda sen slipa sen måla med sperjburk fugerar fint men tar en jäkla tid hehe..

här är några bilder har endast grundat och provmonterat lister som ska sitta på hörnerna

post-3353-144689171353_thumb.jpg

post-3353-14468917135427_thumb.jpg

post-3353-14468917135559_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

din bänk ser både stabil o bra ut. ska du köra zeovit oxå eller??

Nja det hadde vatt kul att börja med det, men efter som jag just nu värken har råd eller tid att starta upp sumpen så kommer jag nog att avakta med zeo med men sen i framtiden kommer även jag prova på detta.

har ju inte hört någon som blivigt missnyd..

Fick mitt gammla kar sålt i dag så nu ska jag bara få svar ang Led amaturen så ska jag beställa en sån i fall priset är ok!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket fint bygge!

Hur fäster du MDF-skivorna i stålställningen?

tack =)

Jag tejpar fast dom med tejp hehe :skrattar:

nej jag använder en jipps skruv som är självborrande fugerar hur bra som. kan ta reda på vad skruven heter den kommer från hilti men betäkningen kommer jag ej ihåg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tack =)

Jag tejpar fast dom med tejp hehe :skrattar:

nej jag använder en jipps skruv som är självborrande fugerar hur bra som. kan ta reda på vad skruven heter den kommer från hilti men betäkningen kommer jag ej ihåg

OK, jag hade nämligen samma problem när jag byggde min ställning för 1,5 år sedan. Jag löste det genom att borra hål genom hela stålrören, och sedan fästa skivan med skruv och mutter. Skruvskallen försänkte jag då i MDF-skivan. Men det låter ju som om du kommit på en smidigare lösning.

Vilken godstjocklek klarade sin självborrande skruv att ta sig igenom?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

OK, jag hade nämligen samma problem när jag byggde min ställning för 1,5 år sedan. Jag löste det genom att borra hål genom hela stålrören, och sedan fästa skivan med skruv och mutter. Skruvskallen försänkte jag då i MDF-skivan. Men det låter ju som om du kommit på en smidigare lösning.

Vilken godstjocklek klarade sin självborrande skruv att ta sig igenom?

oj ja de lät jobbigt dessa skruvar är ju självförsängkta så deär bara skruva som sa**an =)

vet inte riktigt hur många mm dom kan gåigenom innan man byter dom. men mina rör är 3,2mm i goddset(om jag inte minns fel) och de kalarar dom utan problem..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp nu är karet flytta phuu fan vad jobbigt de var hehe =)

börja kl 11 i dag.

har ej vågat släppa i friskar och koraller i nu pga att det blev grymt skitigt vatten vid flytten så skummaren sår och puttra med all sten.

har haft fiskarna i frigolit lådor sedan 12 i dag får hoppas dom inte tar skada av det?

jag ska försöka lägga in bilder så fort jag får intrenet till min nya lga..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...