Gå till innehåll

FILM på era kar!!


malm

Rekommenderade inlägg

Plectorhinchus chaetodonoides. Även kallad Harlekin sweetlip. Den blir bara 72 cm lång som vuxen :) Som vuxen är den snygg men inte lika snygg som ungfärgen. Fishbase uppger att den som liten påminner om en giftig plattmask och jag har också hört att den skall påminna om räkstim på sitt sätt av simma som unge. Har själv stött på den i det fria och den hade faktiskt ett mycket ovanligt sätt att simma. Den stod på huvudet och "flaxa" fram och tillbaka så den verkade vara betydligt mer än en individ - det var en unge alltså. Som vuxen är den en utpräglad rovfisk.

MVH Lasse

Okej, Jasså? måste vara läckert att se sånna fiskar i det vilda!, riktigt läckra i vilket fall som hellst!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • Svar 63
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

  • 1 månad senare...
  • 3 månader senare...
  • 4 veckor senare...
  • 2 månader senare...

Vilken mysig skärpa och starka färger. Jag som tycker det är svårt att bara fota i kar. Väldigt fina koraller med. Lite förrörisk med, filmen ger ett intryck av att det är ett ännu större kar än 400L tycker jag :-) Känns som om det är mycket grejer i.

Trodde jag såg en fläck på din ruta först på något ställe bara men sedan såg jag att det är min lortiga skärm som fläcken satt på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...