Gå till innehåll

Anders nya 718l zeovit Akvarium


a.nilson

Rekommenderade inlägg

Efter en omfattande vattenskada från grannen så har jag varit tvungen att flyttat till annan bostad i 5½mån. Men nu när jag äntligen fyttat tibax så var det på tiden att byta kar oxå, o så blev det.icon10.gif

Beställde ett kar på 718l hos Micke på Håkanstorp med måtten 170x65x65 med sump på 200l, Conny hjälpte mycket till med att bygga ställningen. Efter att flyttat tibax för en vecka sen så kom äntligen karet hit, för stunden står det på golvet sidan om ställningen som ska borras upp för rördragning. beräknar att nästa helg så ska "kickstarten" av zeovit vara igång. återkommer med bilder o fakta över teknik.

SKÖNT ATT VARA TILLBAKA!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 1,2k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Ser bra ut.!

får du plats med någon osmosdunk/akvarie på höger sida ?

eller du kör som vanligt ingen osmos ?

mvh manne

sumpen ska över till andra sidan när elen är dragen. det kommer få plats med en 25l dunk där med osmos om jag inte räknat helt fel. nu ska jag bara ha fatt i returpump o en cirkulationspump. resterande teknik finns eller är på väg. dock ska jag beställa en svart glaslist av Micke på tisdag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att du kommit åter Anders! Detta var mer än jag visste om att du haft en vattenskada, men skönt att det löst sig iaf! :)

Stod i kontraktet att jag hade flytande golv. Visade sig vara rena gyttjan under alla golven när dom väl sågat upp o kollat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...