Gå till innehåll

Anders nya 718l zeovit Akvarium


a.nilson

Rekommenderade inlägg

  • Svar 1,2k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

allt har ju blivit lite försenat pga jobb, men hoppas vara igång innan nästa helg. nu e d bara cirkulationspump som saknas så vida inte returpumpen är försvag. ljuset hoppas jag kommer i nästa vecka.

spännande =) då får vi se vem som bler klar först jag ska ju nämligen med ha igång mitt nya kar nästa helg hehe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

spännande =) då får vi se vem som bler klar först jag ska ju nämligen med ha igång mitt nya kar nästa helg hehe

väntar fortfarande på att cirkulationspumpen ska komma i butik samt ljusrampen från tyskland. men jag SKA vara igång till nästa helg. har nån gammal ramp som ligger o samlar damm som får rycka in annars. fan ta den som ger sig.;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

så imorgon ska det börjas med att fylla karet med osmosvatten.. bara en "liten" sak som saknas.. ca 40kg LS. får väl fixa det inom kort. sanden ska i imorgon. ljusrampen kom igår o pumparna kom idag.:smiley20: allt är testat nu o funkade iallfall då. bilder kommer inom kort.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu vill jag se bilder på en upp satt ramp !!!!

Typ den du var och hämtade här igår !!!:ler:

Har du testat rampen än??

har testat ljuset men inte fläktarna. hittade skruven vi var av med den satt i tejpen. ska försöka titta en hållbara lösning på upphängningen oxå.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har du testat seio i nu var tvungen o prova i badkaret fan va bra den e

ska testa i kväll eller imorgon beroende på hur mycket vatten jag får i..:smiley20:

tack för hjäpen med både pump o ställning. jävligt bra pris du fick till 2st för 2000:- hur fick du till d??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

var idag o hämtade LS på håkanstorp samt avriningskam. skulle dock behöva ca 20kg LS till. annars e alla pumpar,rör o belysning klart. ska fixa 100l vatten imorgon o försöka rengöra lite LS från det förra karet. som ni märkt så har allt blivit "lite" försenat men man ska ju skynda långsamt heter det..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nu är "kickstarten" igång på zeoviten. inne på dag 2 nu redan börjar d komma lite bruna kiselalger på stenarna. dröjer ytterligare 7dagar innan första fisken o korallerna kommer i.

Ang Seio polario pumpen kan jag bara konstatera att den gör sitt jobb väl. har fått ställa ner den till 3/4 annars flyger sanden iväg. :ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...