Gå till innehåll

NephruruS 375liter+100sump


NephruruS

Rekommenderade inlägg

  • Svar 292
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Tänkte posta lite blandade bilder även fast dem är tagna med mobilen.

Kan inte låta bli att fota, måste dock se till att få tag i en systemkamera det här året :)

Fisk

Anthias

post-3571-14468917582805_thumb.jpg

Anthias taget uppifrån

post-3571-14468917582957_thumb.jpg

Rosa Anthias

post-3571-14468917583446_thumb.jpg

Fettot :)

post-3571-14468917583071_thumb.jpg

Clowner + Bangaiier

post-3571-1446891758317_thumb.jpg

Gula kirurgen

post-3571-14468917583558_thumb.jpg

Xanthurumen

post-3571-14468917583283_thumb.jpg

Kejsaren

post-3571-14468917583387_thumb.jpg

Koraller & Anemon etc

Anemonen uppifrån

post-3571-14468917583671_thumb.jpg

Digitata

post-3571-14468917583996_thumb.jpg

Capricornis uppifrån

post-3571-14468917583776_thumb.jpg

Caulastrea

post-3571-14468917583883_thumb.jpg

Sarcon

post-3571-14468917584104_thumb.jpg

Lite Skivor

post-3571-14468917584211_thumb.jpg

Xenia

post-3571-14468917584437_thumb.jpg

Vänstra sidan med lite fisk och koraller

post-3571-14468917584318_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt! Salariasen är grotesk!:D

Känns bra faktiskt :)

Som jag sa så känns det som att karet har lite mer potential än det förra, och intresset blir ju bara större och större för hobbyn så kan ju ha med det att göra att jag är nöjd med karet på riktigt för en gångs skull även om jag önskade byta ut hälften av korallerna mot sps i alla tänkbara pastell färger!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser väldigt trevligt ut. Grymt fin Xanthurum.

Tackar :)

Jo den är riktigt läcker, tyvärr så har en av dem gula (sakerna "vet ej vad det heter") släppt ovanför munnen på den så den har bara den ena kvar, någon som vet ifall det kan växa ut eller liknande? vet ju att fenor kan läka ihop men hur är det med såna delar som skalpellerna osv på en Zebrasoma?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tids nog, man får väll ta det som det kommer. Tycker man hittar ju lite färgglada saker man vill ha med jämna mellanrum å då får man passa på=)

Jajjemen man får ju utforska butikerna i vårat avlånga land lite mer än vad jag haft tillfälle att göra tidigare men nu är ju du med i matchen och då kan man samåka lite vilket är båda jävligt trevligt och kul samtidigt som det är spännande att se vad man stöter på för ngt fint :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du har fått till de riktigt bra i din burk.

Tackar Rickard! :)

Är jätte nöjd själv men känner samtidigt att det fattas ngt "speciellt"

Något som behöver fixas för att jag ska bli Helt nöjd så att säga..

Sen vet jag inte om det är färgglada spser jag saknar eller om det är något annat..

Men endel saker ska ju ut då jag delade senaste köpet med Curtus här på forumet!

Så kommer nog återigen få lite plats för mer planerade koraller så att säga!

Vill ju ha in massa färger i karet men det kommer väl :)

Sen är jag trött på att behöva skrapa rutan typ varannan var tredje dag men det kanske ger med sig med tiden när saker fått götta sig lite =) karet har ju trottsallt inte varit igång i mer än 2månader för 3dgr sedan och har ändå haft lite missöden som strömavbrott och sen legat på galet hög salthalt hela tiden då jag inte haft tillgång till att testa med refraktometer innan och min hydrometer har fått psychos och visar helfel :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe vart lite förvånad när jag nyss kollade in i karet och såg att clown honan som håller till i anemonen bytt till en större hane som tidigare varit utstött och simmat i hörnet vid ytavrinningen för att lämna sin gamle lilla hane där uppe istället, är detta vanligt att dom byter ut partnern ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte lika nöjd ännu men ser lite stenar som ska flyttas lite samt att jag nog ska ta upp lite sten från sumpen och lägga till då det blev mkt mer sten till vänster på pelaren nu och lite halvdåligt på högra platån

så det ska nog fan bli bra det här med tillslut:D

Fått dit flakisarna på ett sätt som jag är mer nöjd med än förut t.ex och så kommer nya stora spsen att åka i karet om ett par dagar nog att ge ett nytt läckert intryck i karet! :)

Det jag funderar lite på är att ett flak går ut som ett tak ca 10-20 cm över anemonen

(får se när han trivs bättre hur högt han sträcker på sig eller om han ligger på bottnen som sist)

men tror den kan skugga lite mycket eventuellt men det återstår att se imorgon :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

post-3571-14468917615586_thumb.jpg

Då har "hanen" börjat färga om till en hanes färger :)

För bara ett par dagar sedan var den lika ljust orange som resten av gruppen och nu börjar fenor m.m mörkna betydligt, ska bli kul då hanarna var slut när jag köpte mina och så trodde jag att det skulle ta lång tid men det här verkar faktiskt gå fort..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min färgade om på en månads tid ungefär, man ser det rätt så tydligt allt eftersom det sker. Tyvärr gick min hane bort för ca 2 veckor sedan, den var mindre och mindre framme tills den en dag satt som ett tuggat lik mot överrinningen.

Lycka till och hoppas din överlever mycket längre! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min färgade om på en månads tid ungefär, man ser det rätt så tydligt allt eftersom det sker. Tyvärr gick min hane bort för ca 2 veckor sedan, den var mindre och mindre framme tills den en dag satt som ett tuggat lik mot överrinningen.

Lycka till och hoppas din överlever mycket längre! :)

Okej, Tråkigt att höra men får hoppas det går bättre för mig så det inte är själva "shifting" processen som sliter ut fisken, "hanen" är helt klart den som är fetast just nu och även aggresivast mot dem andra anthiasarna..

Tackar, hoppas på detsamma ! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...