Gå till innehåll

NephruruS 375liter+100sump


NephruruS

Rekommenderade inlägg

Hittade precis det lilla sandanemon helvetes i wavemakern.. hur fan den fått för sig att komma dit och hur den har lyckats med det vet jag inte, har heller aldrig sett den röra sig nägonstans förutom bottnen innan, däremot så har den anemonen inte ens lyckats att bränna varken caulastrea, skivanemoner eller digitatafragg så tror faktiskt inte att den varit så speciellt giftig. ser heller ingen som helst påverkan i karet och fick ut väldigt stora bitar ifrån den så tror ej att den spridit sig i karet direkt..

(fick klippa loss den från pumpen, satt klämd bakom propellern)

Däremot så skulle jag behövt aktivit kol just nu för att vara på säkraste sidan..

Alla koraller ser bra ut och alla fiskar andas/beter sig normalt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 292
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Bättre nu ser man ju euphyllian :) tycker det är bra bilder för att vara mobil :)

Tackar :)

Jo det är svårt att få euphyllian att synas ifall man tar ett kort och vill få med en större del av karet på bilden där nackdelarna kommer in med mobil även om det är en "Cybershot" s-e...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

du har missuppfattat det där.....plågan uppenbarar sig bara när där inte finns bilder att se.......annars är det njutning.

hehe ja stämmer väl till viss del :)

Själv tycker jag att det är ett + om det finns lite nya bilder i uppdaterade trådar som man kikar in i men endel verkar inte vara för sugna på att fotografera o visa upp hur dem har det så ofta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår vad du menar...jag är själv lite sån...men det är mest för att jag inte tycker att det är fint nog än......alger o annan skit förstör helheten.

Jo men alla har vi väl någon gång haft lite skräp alger det är ju inget man själv har valt liksom så det har man ju överseende med :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Grymt bra bilder du tar med mobilen Henke! slår ju dem jag kan ta i ditt kar juh :)... (Jo, jag vet att jag har en del bilder att skicka till dig men tummen sitter så jäkla hårt i a****t så dom har inte blivit behandlade än :( )

haha jo jätte grymma, så grymma att jag inte ens skulle kunna ta kort på en copeopod och få det att synas =P men tack :)

Och angående bilderna så visst hade det varit kul att få dem men ingen som helst bråtska för min del! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ytterligare suicide jumper då... fast idag var det puellarisen som låg på golvet..

Någon som vet vad det kan bero på?

pistolräkan (alpheus soror) kan den gå på o "skrämma/jaga" fisk om han är hungrig?

dem två fiskarna som nu har hoppat över har ju hängt med från 250liters karet så dem har ju gått med ett tag utan att misstrivas så dant med livet att dem velat ta självmord tidigare :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hade oxå problem med hoppande fiskar innan nu har jag täckt de ställena de kunde kommit ut på med cd fodral i väntan på små plexi skivor hehe.

Okej :) Jag har gjort samma i ena hörnet med ett dvdfodral.

men den sidan där dem hoppat så kan jag inte pga att jag har två st T8 som ligger längst med över karet och då är det inte plant nog att få något att ligga där ordentligt..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar ju helt klart vara nåt med den senaste påfyllningen av liv som skrämmer dom till den gränsen att de hoppar, vad det är låter jag vara osagt, men pistolen, eller om det följde med nån aggressivare fisk, är väl prime suspects.

Vet inte hur mycket du har i karet nu när Patric hämtat lite firrar, men kan ju varit så att de fiskar som vill ha det lugnare i karet tyckte det blev för stökigt och tänkte söka lyckan nån annanstans, och räknade inte med att det är några km till närmsta nästa tropiska saltvattenpöl, men denna teori känns ju lite mindre sannolik.

Har du några fiskar som kan hävda revir mot liknande fiskar, ibland är det ju så att dom jagar andra fiskar som bara liknar dem i kroppsformen.. verkar ju varit mycket bottenlevande avlånga fiskar som inte gillar livet (och i.o.f.s. såna som är lättskrämda också)...

Lyckades du rädda firren då?

P.S. När det gäller dina bilder så bedömer jag inte bilderna endast efter hur mycket detaljer man ser, utan även helhet, färger, kreativitet m.m. och jag tycker det är fina bilder! :) D.S.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar ju helt klart vara nåt med den senaste påfyllningen av liv som skrämmer dom till den gränsen att de hoppar, vad det är låter jag vara osagt, men pistolen, eller om det följde med nån aggressivare fisk, är väl prime suspects.

Vet inte hur mycket du har i karet nu när Patric hämtat lite firrar, men kan ju varit så att de fiskar som vill ha det lugnare i karet tyckte det blev för stökigt och tänkte söka lyckan nån annanstans, och räknade inte med att det är några km till närmsta nästa tropiska saltvattenpöl, men denna teori känns ju lite mindre sannolik.

Har du några fiskar som kan hävda revir mot liknande fiskar, ibland är det ju så att dom jagar andra fiskar som bara liknar dem i kroppsformen.. verkar ju varit mycket bottenlevande avlånga fiskar som inte gillar livet (och i.o.f.s. såna som är lättskrämda också)...

Lyckades du rädda firren då?

P.S. När det gäller dina bilder så bedömer jag inte bilderna endast efter hur mycket detaljer man ser, utan även helhet, färger, kreativitet m.m. och jag tycker det är fina bilder! :) D.S.

Hej :)

Nej lyckades tyvärr inte göra det då jag kom upp för sent ifrån sängen efter nattens tur på ågatan.

Han tog dem stora hetsiga fröknarna, kejsaren 2clowner och sixlinewrassen. fröknarna och sixlinen var väl lite hetsiga och aggresiva av sig!

Tycker det verkar vara ganska lugnt och harmoniskt i karet faktiskt inte ens anthiasarna bråkar med varandra fast det är 8st av en sort och 2st av en annan sort...

Följande levande har jag i karet som jag kommer på just nu, tror inte att det blir någon direkt mer fisk i karet då jag känner mig nöjd med invånarna, kanske blir en sandvändare och en salarias men ingen större fisk utan att göra mig av med någon annan innan.

Fisk

1 Gul kirurg

1 Scopas

1 Xanthurum

2 mirakelaborrar

3 svarta clowner

8 squamipinnis

2 andra anthias rosa

1 chromis

2 skooters

1 magnifica

2 clowner i ytavrinningen som ligger på skänkes

lägredjur

1 pistol räka (bullseye)

1 eld räka

1 sandstjärna

1 röd stjärna (vet inte om den lever)

massa olika snäckor som du sett.

100% säker på att jag tyvärr inte har några mantisar i karet ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dags att plåga er med en drös bilder igen då :)

Bicolor blenny som spanar ut ifrån en av sina hålor

post-3571-14468917663078_thumb.jpg

Putsar räkor som håller sin putsar station under A.milleporan

post-3571-1446891766361_thumb.jpg

En liten skooter blenny

post-3571-14468917664592_thumb.jpg

Rörmask

post-3571-14468917664341_thumb.jpg

Rörmask

post-3571-14468917664467_thumb.jpg

Caluastrea som hade tjockat till sig lite och hade fångstpolyper ute mitt på dagen

post-3571-1446891766322_thumb.jpg

Rosa frogspawn

post-3571-1446891766416_thumb.jpg

Knappar

post-3571-14468917663465_thumb.jpg

En fragg som ligger ute till försäljning a.millepora

post-3571-14468917663342_thumb.jpg

Ricordea grön

post-3571-14468917663973_thumb.jpg

Ricordea blå

post-3571-14468917663738_thumb.jpg

Ricordea ny

post-3571-14468917664054_thumb.jpg

Ricordea guld

post-3571-14468917663858_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vett att det finns massa SPS/LPS fataster men jag kan la inte vara den enda Ricordea samt skiv fantasten på detta forum.

Sitter dina Ricordea på smy fraggstenar som du sen satt ner på botten eller har du dom lös i sander tror det är det förstnämna men är tvungen att fråga.Dom brukar ju vandra lite och fragga sig själv kan dom vandra ut på sanden och fragga sig eller måste det vara sten mot sten osv?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vett att det finns massa SPS/LPS fataster men jag kan la inte vara den enda Ricordea samt skiv fantasten på detta forum.

Sitter dina Ricordea på smy fraggstenar som du sen satt ner på botten eller har du dom lös i sander tror det är det förstnämna men är tvungen att fråga.Dom brukar ju vandra lite och fragga sig själv kan dom vandra ut på sanden och fragga sig eller måste det vara sten mot sten osv?

Tjenare Ted-m!

Mina är limmade på små bitar ls alternativt snäckskal.

Dem delar sig även om det finns mer plats på en sten bredvid eller om det bara är sand runt omkring.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad fint. När man ser allt det här känns min resa lååång :)

Tackar :)

jag vill med ha en låååång resa framför mig vad gäller uppbyggnad av karet med koraller etc...

så spånar väl lite på en uppgradering eller ett till kar i samma storlek...

Alla kar blir väl fulla antar jag så man vill väl alltid uppgradera sig..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

OK.... nja det är väl nu den roliga resan börjar. Man sitter och njuter och ser hur alla koraller och fiskar har hittat sin lilla del av akvariet.

Det enda man gör nu är flyttar på saker för att de inte trivs...

När man kollar på akvarier som ditt blir man juh avslappnad inte som hos mig bara stressad över att det är så tomt..

Men det kommer. Men visst är det kul med nytt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

OK.... nja det är väl nu den roliga resan börjar. Man sitter och njuter och ser hur alla koraller och fiskar har hittat sin lilla del av akvariet.

Det enda man gör nu är flyttar på saker för att de inte trivs...

När man kollar på akvarier som ditt blir man juh avslappnad inte som hos mig bara stressad över att det är så tomt..

Men det kommer. Men visst är det kul med nytt!

hmm jag har mer det problemet att jag måste uppdatera karet för att uppdatera intresset :P

Så för mig är det mer stressande att se hur karet blir mer o mer fullt då det betyder uppgradering = $$$$

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...