Gå till innehåll

Fotografering av Ugglan_ Blandat


Ugglan_

Rekommenderade inlägg

  • Svar 66
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Ja det vore något, du kan väl höra med dem som sköter sidan om du får lägga upp några bakgrundsbilder som vi kan använda om det går bra?smiley1.gif

Jag menar det är inga dåliga bilder du tar....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nya332.jpg

Hur en bild ser ut med 10 min av PS :) hoppas du inte blir sur ugglan då ska jag genast ta bort bilden...

Har ändrat så den inte längre är underexponerad (Level (dra högra delen av histogramet tills dit där va staplarna börjar)) ... Sen använde jag en unsharp mask(gör bilden lite skarpare var försiktig blir kornig annars men lagom användade är snyggt)... och la på ett tunt(15%) fotofilter (Cooling) ... sen använde jag higlight shadows (ytterst lite typ 5% tror jag det var bra mot ojämt ljus)...

lite basic saker som gör livet lite enklare ...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker att bilden fortfarande är för dov och kall i färgerna. Jag tog orginalbilden och lite ändra själv. Det tog ca 10sekunder. Gå in på bild/justeringar/nivåer.En bra sak är ibland att använda auto. Första bilden använde jag mig av auto på nivåer och på den andra bilden så ändra jag bara manuellt genom att dra till vänster.

kopiera1.jpg

kopiera2.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Svärd jag tycker fortfarande att en bild ska se ut som om den är tagen i den miljön dom normalt lever i dina ser mer ut som om dom är tagna precis vid ytan eller nästan med artificiellt ljus... Sen fixade jag även lite småditaljer i bilden ... det enda du gjorde va ju att fixa så den inte längre var underexponerad...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...