Gå till innehåll

Ramans 350L trigon


Ragman

Rekommenderade inlägg

  • Svar 138
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jag har länge funderat på att införskaffa mig ett trigon 350 och göra om detta till saltvattenskar. Har bara haft söttvatten innan.

Det jag undrar är hur du gjort med sumpen och den övriga tekniken? Finns det plats så att det räcker under?

Grymt snyggt kar du fått till.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

var nåt forum som kom fram när jag sökte på google.

var både positiva o negativa kommentarer någon skrev att det inte löste sig o en annan skrev att det löste sig kanon osv.

hehe som med allt annat som diskuteras på internet så får man miljontals olika svar :) men många skrev iaf att dom fick bra värden med detta salt.

priset är väl det som är mest positivt iaf, han nämnde också att det kanske var sista gången han kunde fixa till detta priset då det var mycket snack o påtryckning för o få detta pris.

jag tror inte han tjänar nåt direkt på detta priset utan är nog bara för att folk ska få upp ögonen för var affären ligger, det ligger ju lite avsides hehe.

men han har mycket bra priser på det mesta, kan ju berätta att jag köpte ricordea florida för 200 kr per skiva vilket tom var billigare än vad det blev o köpa från ricordea farm i uk.

att han sen e en jävla bra prick är ju inget negativt heller ;).

sen har han nog ett av dom snyggaste karen jag sett, tyvärr har han inte kommit loss o gjort om det till salt än ;) men det växer ett ha begär varje gång man ser det :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

jaha tantan har tröttnat på oljudet från min seio polario, visst kan hålla med om att det finns ett visst vinande ljud men inget som jag tycker e katastrofalt :( så finns det nån som är intresserad av en polario 15000 liter så hojta till. problemet nu är vad jag ska ha för pump istället ??? måste va nåt som kan ersätta denna helt, är väldigt tacksam för tips på en bra ersättningspump. måste som sagt byta ut den pronto :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vortech MP20 eller mp40

har sneglat lite på dessa pumpar med men det måste väl bli en mp40 till ett trigon kar??

priserna varierar rätt bra på dom. har hittat på ebay för 1900 kr sen vet man ju inte vad frakten blir

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Resun pumpen har jag kört med oxå tills styrningen pajjade. Tyckte den var tystgående, men onödigt klumpig.

Vortech pumparna har väl en tendens att surra en del på höga varv, iaf vad man kan läsa sig till. Har ingen praktisk erfarenhet av dessa. Men å andra sidan behöver du knappast dra igång mp40 på fullt ös i ditt kar, det är bra klös i den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vortech MP20 eller mp40

har sneglat lite på dessa pumpar med men det måste väl bli en mp40 till ett trigon kar??

priserna varierar rätt bra på dom. har hittat på ebay för 1900 kr sen vet man ju inte vad frakten blir

om jag fattat allt rätt så är det samma pump i både mp20 samt mp40 , dvs samma flöde max/min dock så har mp20 inte wifi tex , så i slutändan så är det två olika styrboxar med givetvis olika egenskaper men dock samma pump.

och just nu kommer ES modeller av denna pump ut, fler modes osv..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...