Gå till innehåll

Ramans 350L trigon


Ragman

Rekommenderade inlägg

  • Svar 138
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

den är tyvärr såld då den var rätt aggressiv mot mina kirurger (stressade min vitbröstade för mycket ). sen höll den på o ta död på min ena clown men det var pga min sammetsclown pinade ocellaris honan så tyckte undulatusen att han skulle minsann inte va sämre :) . sålde först clownerna sen tryckaren. men endast pga den kastade runt mina koraller :(. var en jäkligt trevlig fisk annars. mycket smart var den också , den visste exakt när man skulle fånga den så den höll sig undan ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...
  • 3 månader senare...

fick hem lite smått o gott idag :)

2 st sunsun 5000l

1 filtersocka, (tusan vad skummaren fick spel när jag installerade denna)

1 refraktometer (var billigare än min plastskit som e köpt hemma :) 162 kr. den jag har kostade 300 för en sån vipparms refraktometer :( )

1 ozonisator weirpro et50 50 mg

har en fråga angående ozonisatorn, den ersätter uvc ljus ??? eller. o hur kopplar man in den till skummaren, (bubblemagus nac7). e det bara o koppla in den till luftslangen ?

o e det nåt man ska tänka på när man kör ozonisator, nåt farligt ämne som uppstår eller dylikt. kan man koppla bort uvc helt nu eller ska man ha den som reserv ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

man klistras fast på dom.

den e köpt på arken, det stod inget om nåt bta när jag köpte den iaf. bara nåt om clownanemoner o det e ju ingen sån ;). men den verkar inte må så jätte bra dock :( munnen hänger rätt bra på den. i morse såg den fin ut så då trodde jag den repat sig men ikväll hänger munnen igen :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

hej!

har dock hänt lite tråkiga saker min fina nya anemon tog sig vidare till andra sidan :(

och min cyano är brun så det är väl dinoflagelater eller vad det heter o skulle tydligen inte va så bra o få :(.

men var o fick nåt medel som tydligen skulle ta bort det. så nu håller man tummarna på att det ska lösa sig.

har börjat öka kh och magnesium som tydligen inte klarar sig med vattenbyten 1 gång i veckan utan behöver tillsättas manuellt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...

jaha inte så mycket har hänt här,

cyanon har jag fått bukt med men nåt i karet gör att mina mjukkoraller ej trivs, troligen en brist på något som jag ej har tester till.

så jag har fått starta upp ett 80 liters kar sålänge som huserar de koraller som ej trivdes i det stora.

post-4282-14468921143963_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...