Gå till innehåll

Borrning av 350 l hörnakvarium


Henric

Rekommenderade inlägg

jag kommer att borra ett hörnakvarium med två hål. Ett för vatten ned till sumpen (32 mm) och ett rör för returen (25mm). Hur tätt kan man sätta hålen utan att det är risk för att botten spricker. Dels vid borrning och sedan när det kommer vatten i akvariet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag kommer att borra ett hörnakvarium med två hål. Ett för vatten ned till sumpen (32 mm) och ett rör för returen (25mm). Hur tätt kan man sätta hålen utan att det är risk för att botten spricker. Dels vid borrning och sedan när det kommer vatten i akvariet.

Hej Henric

Man pratar i andra trådar om måtten och bla jag har beställt mit akvariet

med färdiga mått. Jag har 10cm från glaskant till hålet samt 10cm c/c (centrum/centrum)

mellan hålen. Detta är ju för att inte glaset skall spricka. Bättre och offra några cm extra

än att gå en sprucken glasruta.

Glasskivan till boxen kan du ju ha så pass nära att du får dit genomföringen.

Titta på mina hål i mitt akvarie

/Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag kommer att borra ett hörnakvarium med två hål. Ett för vatten ned till sumpen (32 mm) och ett rör för returen (25mm). Hur tätt kan man sätta hålen utan att det är risk för att botten spricker. Dels vid borrning och sedan när det kommer vatten i akvariet.

Tänk på att med ett 32mm hål får du bara i en 25mm genomförning vilket jag tycker är för dåligt. Du bör gå upp till 40mm hål så du får i en http://www.akvarieshop.se/genomföring-3240-p-138.html?cPath=49_73&osCsid=a52f8b99a26d8b85fff9d96463b4c714

Med detta så bli inner mått på röret 25mm och är det minsta du behver ha.

Detta är iaf vad jag tycker.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...