Gå till innehåll

Bubble King Supermarine 250 vs 300


mortenN

Rekommenderade inlägg

Bubble King Supermarine 250 vs BK Supermarine 300.

Er det noen som kjenner til om det er forskjeller av stor betydning på disse to skummere? Jeg forstår jo at de er beregnet for forskjellig størrelse på akvarier, men hva er egentlig forskjellen. Jeg mener og forstå at disse to drives av samme pumpe, så hva er da forskjellen?

Hvor stor plass trenger BK Supermarine 300 i sumpen?

Er det noen som har prøvd begge to ønsker jeg og høre om vedkommende merket forskjell av betydning.

-Morten-

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Først, takk til deg Calle!

Forskjellen kan se ut til og være flere ting.

Først så er det litt forskjellig størrelse på reaktorkammeret. SM300 er selvfølgelig litt større en SM250.

BK SM300 finnes med små varianter også. Det kan være noen små forskjeller på vannutløpet. Den er levert med både et utløpsrør, men er også levert uten rør slik at utløpsvannet kommer rett ned i sumpen. Om det er noen stor praktisk forskjell på disse vites ikke da det heller ikke beskrives noe sted jeg har lest.

SM300 er levert med RedDragon 2500 pumpe, mens SM250 leveres med RD2000 pumpe.

USA varianten av SM300 leveres med 2stk pumper, en RD1500 + en RD2000. Hvorfor EU og USA modellen leveres med forskjellige pumpeoppsett er det vel bare Royal Exclusive som kan fortelle. :-)

Plassen en SM300 trenger i sumpen skal angivelig være ca 40 x 50 cm. USA varianten trenger selvfølgelig større plass ettersom den har to pumper.

-Morten-

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det framgår inte riktigt om du känner till det men rent fysiskt så står ju siffran, 250 resp. 300 för diametern på skummaren. 300 har 5 cm större diameter än 250 och därmed kan man kanske anta att yttermåttet på "monteringsplattan blir ca 5 cm längre och bredare också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...