Gå till innehåll

Elos system 70 / Elos Mini


maltemus

Rekommenderade inlägg

Är inne på att skaffa ett lite större kar än de ca 35L jag har idag.

Som jag skrivit tidigare kikar jag lite på Elos Mini, samtidigt tycker jag väl att 70L kanske är lite för litet.

Har dock lovat mig att inte skaffa allt för stort kar sedan tidigare. Vill helst ha ett Elos då jag väljer design före pris. Tyvärr är nästa storlek på nästan 200L.

Lägden på Elos 70 är dock bara 70cm så det känns inte direkt gigantiskt.

Någon som har några bra bilder på detta kar? Tycker inte belysningslaternativen är riktigt lika bra som till Elos mini heller när det gäller design.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker du ska satsa på detta om du har pengarna, de är ju stilfulla och har led ramper oxå. Men jag skulle kört på minst 100L men 200L absolut.

Kan hjälpa dej fylla upp med lite fraggar sen om du har vägarna förbi Kalmar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Om du inte redan har hittat dit själv, så finns det ett Elosforum på Reefcentral. Det var ett tag sedan jag tittade där, men det finns bl a några system 70 att beskåda. Jag funderade på en sådan burk själv, men valde bort den då den är för liten för kirurger, så det blev en 120 i stället. Och stundtals känns den redan för liten när habegäret slår till :skrattar:.

http://reefcentral.com/forums/forumdisplay.php?forumid=399

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Kendra!

Tanken på Vitea är iallafall släppt, fick pris på deras 100L system och det kostade som ett Elos 300L typ ;)

Hittade ett fin Sysetm 70 på adressen du gav. http://reefcentral.com/forums/showthread.php?threadid=1457394&perpage=25&pagenumber=2

Han använder en Giesemann NOVA 250W DE. Tycker den ser ganska liten ut vilket passar mig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...