Gå till innehåll

pvc del för ph-probe


Ted Camenius

Rekommenderade inlägg

Kör min reaktor lite på känn och med timer, ibland blir det lite för mättat i den och jag får en dimmig utfällning i karet som följd.

Vill stoppa i en ph stryrning på reaktorn som är en schuran jetstream1 så jag kan sluta kladda med gasen och få bättre kontroll på den.. Jag har en sera ph styrning liggandes som jag inte använder. Men var hittar jag den pvc del som jag ska sätta fast ph-proben i? finns det som standard pvc del eller måste man jaga rätt på nån del från schuran??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du vill sätta proben i ett pvcrör är det enklast att använda ett vanligt "Tee" och sätta en vanlig förskruvning man använder till elskåp och liknande eller så borrar du och gängar ett hål till samma förskruvning :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du vill sätta proben i ett pvcrör är det enklast att använda ett vanligt "Tee" och sätta en vanlig förskruvning man använder till elskåp och liknande eller så borrar du och gängar ett hål till samma förskruvning :D

Det där hängde jag inte alls med på, kan du förklara närmare?

Min reaktor ser ut som denna, men jag har bara den blå kranen sen saknar jag den lilla pvc delen ovanför..

jetstream1gr.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...