Gå till innehåll

FOTO TÄVLING


Ugglan_

Rekommenderade inlägg

Här med inleder jag en foto tävling här på Saltvattensguiden, det är simpla regler:

-Max 3 bilder per andvändare-

-Bilderna ska vara tagna av dig själv.

-Valfritt akvarium, behöver inte vara ditt eget.

-En motevering till varför du tog just den bilden

Och i 1a Pris har vi då En st Dubbel Triss.

Jag infinner mig som enväldig dommare och avgör den 30e Novemberen Tisdag.

Lägger upp lite bilder för att få igång lite kreativt tänkande.

jag är inte med i tävlingen eftersom jag skall avgöra den.

//MVH/ Marcus

smiley4.gif

13430.jpg

13433.jpg

13431.jpg

13434.jpg13435.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 58
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Jag kaster mig in i denna tävling. Dessa kort är tagna i ett par saltpolares kar av mig personligen. jag tycker att dessa 3 bilder är mycket bra men jag har svårt för att få ner bilderna till max 50Kb och få dem såbra som jag vill men hoppas att ni gillar dem likamycket som jag.

2004_0629Image0002.jpg

2004_0629Image0062.jpg

2004_0707Image0065.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kaster mig in i denna tävling. Dessa kort är tagna i ett par saltpolares kar av mig personligen. jag tycker att dessa 3 bilder är mycket bra men jag har svårt för att få ner bilderna till max 50Kb och få dem så bra som jag vill men hoppas att ni gillar dem lika bra som jag.

2004_0629Image0062.jpg

Bästa bilden än så länge.. smiley4.gif

det är ett par dagar kvar men helt klart bäst hitils.. smiley1.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett tropisk sjötunga. Han heter Fransson och husse heter Thore. En görfräck gynnare. Bilden är ett riktigt lyckokast en på tusen. han ligger för det mesta nergrävd i sanden som de flesta plattfiskar men just när jag var och plåtade karet så fick han ett ryck och börja simma. Jag bara vred kameran och tryckte av och bara ett par sekunder senare så grävde han ner sig igen. Att bilden blev så bra är som sagt en jäkla röta. En annorlunda fisk är det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skoj initiativ!

salarias.jpg

Motiveringen.... tja... kändes som ett kodak-moment. Man såg bara huvudet som stack upp... Den Sarcophyton var Salariasens klara favoritplats. Han brukade ligga där och titta på när jag lagade mat.

skivan.jpg

Och en schysst skivanemon...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fyller på med lite bilder från Rödahavet som jag tagit med en Sea & Sea kamera

bords600.jpg

Bild 1. Bordskorall - grymt mäktig då man låg där på sidan av denna mastodont korall. Undra hur många år den är igentligen. Utan att överdriva så tror jag att den var ca 2,5m i diameter

star600.jpg

Bild 2.Kristitörnekrona (Tagghulling) - Rolig utstyrsel, synd att det ej verkar finnas någon naturligt rovdjur som kan hålla den i shackt, är ett utav de djur som hotar korallreven..

sergant600.jpg

Bild 3. Ett stim med SergantMajorer - Underbar fisk med sina olika färger på kroppen allt från gul, rött, grönt, blått

Färgspectras alla fyra färger!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Super bilder, man blir verkligen dyksugensmiley1.gif.Men tävlingsreglerna? Valfritt akvarium. Har du inte tolkat det litet väl i största laget? Intressant att se vad domaren säger.

Jag har själv inte dykt sedan jag var på Fillipinerna för tre år sedan så det härökar verkligen abstinensen.smiley6.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jupp om kortet är taget i havet heller akvariet är mindre intressant tycker iaf jag ,men hade det inte varit trevligt med en omröstning bland medlemmarna för att få fram en vinnare ?

annars kanske du wrang kan anordna nästa tävling

hursomhelst mycket fina bilder blir det smiley4.gif

"synd att man är en kratta med kameran"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ugglan! Kan inte du ta ut finalisterna när det blir daxså kan vi ha en omröstning?? smiley4.gif

Det tycker jag låter som en mer vettig Idé så säger vi jag tar ut finalisterna och så får alla rösta, hur många dagar tycker du vi ska ha röstandet öppet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Super bilder, man blir verkligen dyksugensmiley1.gif.Men tävlingsreglerna? Valfritt akvarium. Har du inte tolkat det litet väl i största laget? Intressant att se vad domaren säger.

Jag har själv inte dykt sedan jag var på Fillipinerna för tre år sedan så det härökar verkligen abstinensen.smiley6.gif

Vad jag ville säga med de orden var att det inte behövde vara ditt egna kar. havet går bra det rätt öppen tävling men dock begränsa till tre bilder per medlem. smiley9.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

humm okej ska fundera på det så kommer jag med en uppdatering sen men att det fanns en funktion på forumet om röstning visste jag inte, nån som har lust att förklara??

Följande gäller iaf framöver lite ändringar.

-Valfritt akvarium= behöver inte vara din egna burk. allså allt innom saltvattens hobbyn/intresset är godkännt.

- jag tar ut finalister så får alla medlemmar rösta här. jag står för vinsten smiley9.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg

×
×
  • Skapa Ny...