Gå till innehåll

Affär i Bangkok?


linkano

Rekommenderade inlägg

Hej.

Jag vet att det skall finnas ett Akvarie center i Bankok, det öppnades för några år sedan, och skall vara något utöver det vanliga.Ett företag som du kan fråga är Fritidsresor som jag vet brukar besöka detta center.Du kan väl maila mig om du gör ett besök, jag har varit i Bankok flera gånger men bara på genomresa.

Stenlo

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för svaren!

Söker dock en ren affär för fisk och saltvattenstillbehör, har för mig om att någon tipsade om en bra affär för länge sedan i en tråd.

Sea World har jag varit på förra gången jag var här. Jag letar vidare men åker hem i natt...

/Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ha minnet svek inte.

Men den som åker dit innan mars måååååååste berätta hur det var och ge tips!

Dom kanske inte har mycket till affär men om det är några man ska fråga om saltvattensaffär så är de dessa grabbar.

http://www.siamreefclub.com/index.html

Här hittar man dem:

http://www.siamreefclub.com/contact.htm

Verkar finnas ett helt annat utbud på produkter, märken man aldrig hört talas om och prylar man aldrig sett.

Finns en affär som heter Seasunaquarium och de verkar ha endel. Googla lite på det så får du säkerligen upp lite "godis". 5000 bath för vad som ser ut att va en rätt bra skummare är ju inte helt fel. Själv har jag problem med deras sida och jag vet inte om det är mig de är fel på eller hela hemsidan. Men nästa gång ja är i Bangkok kommer jag garanterat köpa endel teknik =-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Seasunaquariums hemsida fungerade lite bättre idag.

Lite smått å gott från affären.

Dela priserna med 5 så har du ungefär det Svenska priset.

360:- för antingen en Squid eller en filterstrumpehållare vore ju inte fy skam, eller varför inte 220:- för två Boyu fluidized filter som man kan seriekoppla och köra kol och rowa i.

800:- för Kent Marine fosfatfilter va ju inte fy skam de heller.

Sedan vet jag att det finns ett Thailändskt märke som gör kol, fosfat och calcium behållare, men jag mins inte va det hette. Det borde vara billigt att köpa.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 år senare...

Chatuchak Weekend Market i bangkok finns det en jäääkla massa att välja på... bla seasun aquarium men även många andra "affärer"/stånd.. extremt mycket saltvattenskar med alla fiskar å koraller man kan tänka sig... det känns dock jäkligt retligt när man ser att fiskar som man köpt för 1500:- spänn hemma kostar 20 svenska kronor där.. men väldigt kul att se, massa akvariumtillbehör som man kan komma över mycket billigt. ( köpte bla en skummare för nån hundralapp när jag var där i september..

MEN........ trångt, varmt och djurplågeri av högsta grad.... man är tex tvungen att passera hundvalpar intryckta i burar utan vatten, flåsande fåglar som ligger i högar i burar och revhajar dom lagt ner i 150l kar så dom är tvungna att böja kroppen för att få plats..:/

själv fick jag en shock då jag aldrig sett nått liknande och kunde därav inte njuta av det man hade gjort allt för att se/köpa här i sverige.. men somsagt där kan man hitta allt man kan tänka sig inom denna hobbyn och för knappt inga pengar.... Man borde verkligen ta sig dit om man är i bangok (om man inte är för känslig, vilket jag troligen var).

ha d //seb

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...