Gå till innehåll

Henric Nyströms 350 liter hörn


Henric

Rekommenderade inlägg

  • Svar 64
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Styloporan eller vad det nu är för en som är i förgrunden på bild ett är ju bara för läcker..... acron i bild 4 är lika så helt fantatisk :-) men va f.n.....Alla ser riktigt bra ut.

hmmm föresten. du kör väl även med en fosfat eleminator i dropp form....

nä nu skall jag upp och hälla i en hel flaska aminosyrer :-)

Tack brorsan! Den flytande fosfat-eliminatorn var den som fixade det sista. Men nu kör jag bara med kolkälla. Nu ska jag hälla i mig en hel flaska röd...... Det är ju lördag!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...

Liten uppdatering: Karet har återhämtat sig efter en hel del problem. Fick några stora svängningar på kH, och det gillar inte Sps:er. Och en stor kejsare ville inte var med längre och la sig o vila inne bland all levande sten... Så belastningen på karet var ganska hög under en period. Men nu är det på g igen.

Så en liten bild på en Acropora nana

post-4459-14468928763664_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, hur stor är röret som leder tillbaka vattnet från sumpen? Hur många cm in från hörnen är alla hålen borrade ungefär? ditt kar är 50CM högt antar jag =P

Såg nu att du inte har borrat hål för återledningen av vattnet från sumpen, hur har du löst detta? jäkla intressant bygge och jäkla fint kar =D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, hur stor är röret som leder tillbaka vattnet från sumpen? Hur många cm in från hörnen är alla hålen borrade ungefär? ditt kar är 50CM högt antar jag =P

Såg nu att du inte har borrat hål för återledningen av vattnet från sumpen, hur har du löst detta? jäkla intressant bygge och jäkla fint kar =D

Rören för returen går inne i bänken och ut i bak på akvariebänken. Och sedan på utsidan och och så leder jag ut vattnet med ett rör på vardera sida på mitten av sidoglasen. Jag matar ju både skummaren och kör returvattnet med samma pump så att det är lite olika rör. Men någonstans på mitten så är det 25mm rör. Det räcker lätt för ett flöde på 3000 liter. Att ha returröret intill rören som går ned till sumpen är ju inte så bra om man inte kan leda i väg utsläppet till en annan plats i akvariet. Och ett rör till i överinningsboxen gör den större och tar mer plats. Och jag ville inte trycka in akvariet direkt mot tapeten så det fanns plats för utvändiga rör.

Jag vet faktiskt inte hur högt akvariet är men det är över 60cm. Fast vad som är gött är djupet på akvariet.

Kul att du gillar karet.

Mvh Henric

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...
  • 2 månader senare...

Som ett skott.... Köpte en pistolräka och en yasha goby i söndags på Ciklidhuset. yashan åt en mysis efter 30 minuter och räkan smällde 4-5 ggr och sen försvann de som ett skott... Har varken hört eller sett dem senare. Fy vad surt. Gobyn var otroligt läcker.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som ett skott.... Köpte en pistolräka och en yasha goby i söndags på Ciklidhuset. yashan åt en mysis efter 30 minuter och räkan smällde 4-5 ggr och sen försvann de som ett skott... Har varken hört eller sett dem senare. Fy vad surt. Gobyn var otroligt läcker.

Kan Nästan lova att dom lever o bygger bo någonstans under stenen.. Ha tålamod.. Inte dom bäst spenderade pengarna om du vill se avkastningen.. Var glad om du ser fisken en gång i veckan..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan Nästan lova att dom lever o bygger bo någonstans under stenen.. Ha tålamod.. Inte dom bäst spenderade pengarna om du vill se avkastningen.. Var glad om du ser fisken en gång i veckan..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ok än så länge har jag inte gett upp, men det ser inte bra ut. Jag skulle nog köpt en achilles som du...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...