Gå till innehåll

Fin sand i bottnen??


maresboy

Rekommenderade inlägg

Ok.. då blir det att inhandla en fin vit sand då..

Jag ska hämta "inkört" saltvatten och LS imorgon ska ja vänta med att lägga i sanden? eller ska jag göra det samtidigt?

Ett annat roligt "problem" är att jag ska bygga in det i väggen mellan sovrummet och gaderoben.. Började för en timme sen med att såga hål.. ska åka och hämta vattnet vid 10 imorgon på morgonen så det är lite tidspressatsmiley9.gif

Men det blir nog bra eller vad tror ni?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du stressar tror jag att du kommer att ångra dig sedan! Du ger dig själv 24timmar att komma på en bra lösning, ochsedan resten av ditt liv attkomma påhur du kunnat göra det ännu bättre smiley17.gifÖverdrev kanske lite smiley2.gif.

Sanden är ett mindre problem just nu lägg i den senare. Vad består väggen av?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Haha joo det stämmer.. men det är bara en tunn vägg massonit - reglar sen massonit igen.. Väggen bygger ca 4ca och därför så får jag såga ett hål som hela akvariet + bänkskivan går in på på insidan av väggen medans hälet på utsidan ska dölja kanterna på akvariet + någon cm under vattenytan..

hoppas ni fattar vad jag menar.. kommer bilder senare

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fin sand har alltid varit ett problem tycker jag:

det packar sej och snart uppstår det anaeroba ställen. För att undvika detta så brukar jag röra runt i sanden med en matsked någon gång i veckan. Grävande fiskar och sjögurkor har jag också. De gör inte så mycket nytta då de gräver bara på ytan. Jag undrar hur amerikanarna klarar sin "four inch" bottnar.....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jooo en svart list ska dit oxå..

nu är iallafall hålet sågat och vattnet och stenen hämtad...

Ska blir riktigt skoj efter som detta är mitt första saltvattenkar

För övrigt så är jag dykinstruktör så jag har ca 1000 loggade dyk i tropiska vatten..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Haha joo Lysekil har fina dykvatten men inget går upp mot varma vatten färggranna fiskar vajande palmer osv.. *längtar tillbaks*

Har nu lagt i sand blev väl ca 3cm.. Kanske lite för mkt? Snyggt blev det iallafall.. Får hem skummare och Mh imorgon.. Belysa karet ca 2h första dagarna sen höja en halv timme i veckan, låter det ok?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...