Gå till innehåll

Interzoo 2010


Vargklo

Rekommenderade inlägg

Jag börjar ligga i planeringsläge för Interzoo 2010 i Nürnberg, se länk. Det kan vara bra att boka hotell och flyg i god tid (om man inte vill bila ned). Finns det någon annan med seriösa planer ännu?

För de som inte känner till Interzoo så är det världens största mässa för djurfackhandeln. "Alla" är där inom branschen, och många tillverkare planerar releaser av nya produkter just till mässan. Det är en fackhandelsmässa, så man kan inte köpa något där och man måste åka snålskjuts på någon fackhandlare om man vill komma in (eller trycka egna visitkort). Se reportaget från 2008.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...
  • 2 månader senare...
Jag skall Interzoo för första gången.

För å få tittat på allt (Aquarium saker) hur många dagar måste jag räkna med ?

(Jag flyger Ryanair till Memmingen på onsdag, en bil därifrån (2H) till Nürnberg.

Flying hem på fredag eller söndag.)

Om du har möjligheter så stanna till söndag. En dag går åt för att bara gå omkring och titta med stora ögon. de andra dagarna fördjupar man sig. De stänger 17 eller 18 har jag för mig. Utställningen är gigantisk.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Jag tror att trenderna med nano och LED kommer vara fortsatt starka. Mix belysningar där man försöker ta tillvara på de olika ljuskällornas fördelar lär också gå framåt.

Miljön står ju högt på dagordningen. Energisnålare kylare och returpumpar vore alltså varmt välkomna.

Jag hade önskat mig framsteg på odlingsfronten. Varför inte lyckad odling av Gula kirurger? Men det är nog tyvärr endast ett drömscenario.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det någon speciell sajt eller blog som har bra koll på hela interzoo?

Alltså lite reviews och bilder etc.?

Möjligen blir det uppdateringar på den officiella hemsidan www.interzoo.com

Sedan brukar tyskarna vara ambitiösa om att skriva reviews, t.ex. på www.korallenriff.de

Jag själv hoppas kunna lägga upp lite bilder därnerifrån om datatekniken funkar, jag ska ta med en iPhone för fotografering och en laptop för skrivande av inlägg. Ugh, flyget går 06.40 imorgon...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...