Gå till innehåll

GroTech HEA kompitatibel med ozon?


Illustratören

Rekommenderade inlägg

Hej,

har beställt en ozonreaktor och undrar om någon på guiden vet om GroTech HEA skummarna är kompitatibla med ozon. Det jag undrar är om jag kan mata skummaren med ozon direkt in i luftinsuget eller klarar inte materialet av det?

Har läst att ozonen kan vara skadlig för skummaren och att inte alla skummare klarar av ozon och att man därför inte kan köra ozonen direkt i skummaren utan får ha ett ozonfack innan vattnet skummas, med ett kolfilter emellan.

Det vore jäkligt bra att veta om skummaren klarar av ozon. Borde finnas info under alla skummare eller en lista på skummare som klarar av detta. Om nu inte alla klarar av det, utan det är ett gammalt problem med gamla skummare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte att det finns någon plast som i längden är okänslig för ozon - det är en smäll man får ta. Jag hade doserat i skummaren - skall du göra det i separat fack och sedan kolfilter efter så begränsar du resultatet av att köra med ozon.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte fått något svar, BUUUUuuu.... Alltid dåligt när man inte kan få info eller svar från tillverkare.

Såg att man inte behöver köra luftpump till ozonen om man kör den genom insuget till skummaren. Det man gör är alltså bara att koppla ozonen till luftintaget och vips blir de sug rakt genom ozonen, fantastiskt. Då slipper man ju koppla luftpump till ozonen =-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...