Gå till innehåll

Hjälp med nybörjarfiskar!


Guest FIBSTER

Rekommenderade inlägg

Vad ska man välja för fiskar som nybörjare?

Clowner och fefiskar hur funkar dessa ihop?

Är även sugen på pincettfiskar,kan dessa funka tillsammans?

Eller vad rekomenderas?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

clowner funkar väll hyfsat som nybörjar fiskar fefiskar vet jag inte vad det är ?

Pincett är inte direkt någon nybörja fisk kan vara svåra att få ta död föda å då är det viktigt att ha bra inkört akvarium med mycket små djur.

Annan nybörja fisk är väll chromis finns några olika varianter damseller är tåliga med lite bitska

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Med fefisk menar jag gramma loreto,den kallades fefisk i en gammal akvariebok som jag har.Och putsare (labroides dimidiatus)bör man ha ett par stycken eller?

Vad ska man välja för fiskar som nybörjare?

Clowner och fefiskar hur funkar dessa ihop?

Är även sugen på pincettfiskar,kan dessa funka tillsammans?

Eller vad rekomenderas?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En fråga apropå FIBSTERs undran: putsarfiskar funkar väl på större fiskarter, eller hur? (med större menar jag större än putsarfiskarna själva)

Ska man ha "putsare" med mindre fiskar som t.ex. vanliga clowner etc. så är det väl bättre att välja putsarräkor.

Eller har jag fel?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag slängde i 1 clawn efter 2 veckor sen så köpte jag en clawn till och 5 sniglar efter 3 dagar.Funkar bra och jag kör med vanligt kran vatten.

2 veckor efter att vattenvärdena var ok eller 2 veckor efter uppstart?? Tänk på att ditt råd kan vara förödande för en nybörjaresmiley5.gif.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror nog inte att han vill vara MR PERFECT.

Vill nog bara säga att vi måste vara lite mer beskrivande och sakliga så att det inte missuppfattas av någon som är lite osäker på hur de skall gå till väga, smiley2.gif.

Vi skall vara glada men ändå kunna påpeka för varandra om vi är lite slarviga med våra inlägg. Eller?smiley37.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Jag tror att några är sura på mig för ett mycket fult uttryck jag gav i en av mina inlägg bara.

Jag har sakt att jag vill gå vidare men vill man vara grinig så va det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...