Gå till innehåll

Laggeman

Rekommenderade inlägg

  • Svar 881
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Mussla vill jag också ha.

Annars snyggt kar.

Tack!

Riktigt fint! Ser häftigt ut med carpetanemonen där, hoppas att den vill vara där... :)

Tack Peter!

Den tog sig dit själv efter att jag släppt ner den så det hoppas jag den ska göra. :)

snyggt jimmy....du fick till aquaskapen bra.

Tackar! Det tog ett tag kan jag säga och en del svordomar längs vägen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Äntligen något snyggt att titta på -Tummen upp (är inte lika road som alla ni andra av "planeringsstadiet" och tycker att akvarierna är snyggast med vatten och invånare i :skrattar:).

Idag har jag varit och handlat lite nytt till karet, det blev en mussla samt en acropora jag inte vet namnet på, så om någon har ett försalg så är det bara välkommet. :) Det ser ut som att den har växt ut från en klippvägg typ om man ser till stenen den sitter på.

Den ser ut att kunna vara någon sort av A. granulosa, t ex en Echinata?

Tackar! Det tog ett tag kan jag säga och en del svordomar längs vägen.

Och du får hemskt gärna komma hem till mig och svära om det blir lika snyggt när du är klar med aquascapen. Jag svor också, men konstigt nog blev det inte lika bra hos mig:smiley9:. Lite avis bara...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt kar! Blir kul att se hur det utvecklas!

Fjärde bilden var väldigt spännande. Vad är det för något?

Mvh/ Oscar

Tack, det är en sjöborre, "Penslate Urchin" är namnet jag snappat upp, men om det stämmer helt vet jag inte. Den är snäll och sticks inte iaf. :)

Snygga bilder. Skönt att va igång nu igen väl?

Tack! Extremt skönt o dra igång igen! ska bli kul att utveckla karet och se det växa till sig. :)

Grattis, snyggt kar!

Varför fiskarna gick bort?

Mvh

Piotr

Tack!

Vet ej, först gick hanen bort och ett par veckor senare även honan. Jag kan väl erkänna att jag inte hade mycket till skötlust när allt var i ett temporärt kar och allt drog ut på tiden med det nya.

Äntligen något snyggt att titta på -Tummen upp (är inte lika road som alla ni andra av "planeringsstadiet" och tycker att akvarierna är snyggast med vatten och invånare i :skrattar:).

Den ser ut att kunna vara någon sort av A. granulosa, t ex en Echinata?

Och du får hemskt gärna komma hem till mig och svära om det blir lika snyggt när du är klar med aquascapen. Jag svor också, men konstigt nog blev det inte lika bra hos mig:smiley9:. Lite avis bara...

Tack Kendra, riktigt kul att höra från någon som har ett så fint kar som du! smiley9.gif

Börjar få kläm på acroporan nu sen jag fick ett, som jag tror är helt rätt, tips i ID-forumet ikväll.

Alltid kul med en massa beröm, och jag kan bara säga att jag aldrig kommer att ha ett akvarium i vanligt glas igen, om jag någongång skulle byta. Optiwhite is the shit! Såg det när jag köpte min mussla idag, det turkosa försvann nästen genom glaset i butiken, men syns så väl genom min ruta. :) För de som har en chans att se skillnaden någon gång så rekommenderar jag det verkligen! Ett riktigt lyft för innehållet!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Här hemma händer det inte så mycket med akvariet för tillfället, har bytt mina första liter vatten sen jag satte igång detta, det var ju endast nytt vatten när jag startade upp det, så jag tyckte gott det kunde vänta något, men nu är det iaf gjort.

Jag har upptäckt att min acropora har två små krabbor boendes i sig samt en sak jag tror är en kräfta, den har armar framåt istället för åt sidan som krabborna har, samt att ögonen är på skaft framåt de med, svårt o förklara och jag kan inte få någon bra bild på den, den är bara dryga 5mm lång.

Min krabba som förut bodde i min sump jag hade till mitt Deltec, bor nu i en håla i min LS och den har som vana att på dagtid sätta igen hålet med en bit LS eller fragg så ingen ska kunna ta sig in till den. Ser allmänt kul ut faktiskt. :)

Det är inte lätt att få till nya bilder på sånt som jag inte redan har visat, men här kommer iaf två. En på min mussla samt en på hålan där krabban håller en bit LS framför.

post-1377-14468918915887_thumb.jpg

post-1377-14468918915704_thumb.jpg

God jul på er alla. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Grymt snyggt kar Laggeman. Här kommer jag att hitta en hel del inspiration till mitt kommande kar. Personligen gillar jag den typen av "scape" som du fått till med öppen sandyta in mellan de massiva delarna av LS.

Såg en del musslor idag när jag var på "fri från barn som bara bråkar" ;) utflykt. Där var dock inga med fin färg utan bara såna i olika bruna nyanser.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Johan. Jag kan ju nämna att min mussla inte såg likadan ut igenom butikens glas, det turkosa försvann nästan helt. Optiwhite hjälper till rätt mycket här kan jag säga. :)

Är så glad att jag valde det istället för vanligt glas, så väl värt de extra pengarna!

Nu väntar jag bara på att min sump kan bli klar så jag kan få igång skummaren och slippa avlägsna hinnan på ytan manuellt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har limmat lite koraller idag, samt förstått att min lilla mussla jag trodde var död faktiskt lever. :) Den har flyttat på sig under natten och satt sig mot en bit LS helt själv.

Jag har även flyttat på två stenar på vänsterkanten som gjort att en större sten ligger mycket bättre på plats och inte riskerar att trilla ner nu, det känns lite bättre faktiskt.

Jag har ju 15cm vatten att fylla upp med så småningom också, så det kommer finnas mer simyta över all sten så småningom.

post-1377-144689189207_thumb.jpg

post-1377-14468918919866_thumb.jpg

post-1377-14468918920055_thumb.jpg

post-1377-14468918920232_thumb.jpg

post-1377-14468918920497_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Testade att låna tjejens point-and-shot kamera igår, förvånandsvärt enkelt och bra bilder för att vara en billig Sony-kamera. Har använt den förut, men den har mest legat i ett hörn fram tills igår, då den fick tjänstgöra efter att jag glömt min egen kamera på vilket resulterat i en total urladdning av batteriet. Nåja, nog tjabbat, här kommer bilder.

post-1377-14468918931421_thumb.jpg

post-1377-14468918931848_thumb.jpg

post-1377-14468918932248_thumb.jpg

Sen har jag lyckats o få med mina två krabbor på bild samt en bild på nästan helt genomskinliga tunicates som har kommit upp på en sten:

post-1377-14468918932679_thumb.jpg

Vill passa på och önska er alla ett riktigt Goitt Nytt 2010! :partyparty

post-1377-14468918931222_thumb.jpg

post-1377-14468918931635_thumb.jpg

post-1377-14468918932053_thumb.jpg

post-1377-14468918932438_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Imorgon ska jag hämta min sump! Då ska äntligen skummaren och kalkreaktorn komma i drift samt att jag får testat returpumpen och se om jag har valt rätt. :) Har just satt en del vatten för uppvärmning samt att det ska saltas upp under kvällens lopp så det är klart att fyllas på imorgon när jag fått ihop rördragningen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...