Gå till innehåll

Ny hanna?


mano

Rekommenderade inlägg

  • Svar 145
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Den verkar tokintressant. 40 USD (280 kr) är lite skillnad mot de 2000 kr som den "vanliga kostar".

Undrar bara om den fungerar med saltvatten?

Vet någon vart den säljs?

Den verkar inte finnas på http://www.hannanorden.com, än iaf.

Gör den det så kommer det snart inte säljas många fler tester för fosfat är min gissning.

Det var min första tanke också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte sett vad reagensen kostar, men den säljes i 25-pack, så något säger mig att den kommer bli dyr. Det levereras med 6 st. från början, är den till för att man ska testa dricksvattnet en gång om året.

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte sett vad reagensen kostar, men den säljes i 25-pack, så något säger mig att den kommer bli dyr. Det levereras med 6 st. från början, är den till för att man ska testa dricksvattnet en gång om året.

/Janne

Vad jag förstått efter lite letande kostar 75 tester 30 USD... typ

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag förstått efter lite letande kostar 75 tester 30 USD... typ

Det var inte så dyrt 3 kr per test, det är ungefär som det kostar med den vanliga Hannan. Sen får man nog vara beredd på att det blir dyrare innan grejjorna är i Sverige.

Jag undrar vad man får göra avkall på för något, det är få företag som missar chansen att ta betalt.

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag undrar vad man får göra avkall på för något, det är få företag som missar chansen att ta betalt.

Det undrar jag med, i bästa fall har det helt enkelt satts en ny standard för vad den här typen av mätutrustning kostar.

Skillnader mellan den vanliga och den nya som jag har hittat är att den nya använder en annan våglängd, om det är bättre eller sämre har jag ingen aning om men det är antagligen betydligt billigare. Den nya använder en annat typ av batteri (AAA istället för 9V) så den har antagligen sämre batteritid. Den nya har även ett en-knapps interface vilket kanske inte är lika smidigt och då finns inte heller valet mellan "read timed" och "read direct" och rent allmänt så känns det som om det är en mer hobby-pryl (skillnaderna skulle nog störa en om man använde den flera gånger per dag, tex på jobbet).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den är kommer inte att vara så säker i de lägre områdena!

Mellan 0.00 till 0.08 kan det ju svänga mellan om värdet ligger på 0.04 i verkligehten! Hur noga är den gamla?

Range 0.00 to 2.50 ppm (mg/L)

Resolution 0.01 ppm (mg/L)

Precision ±0.04 ppm (mg/L) ±4% of reading @ 25°C

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Precision ±0.04 ppm (mg/L) ±4% of reading @ 25°C

Nu så har ju vanliga Hanna +/- 0,02ppm och det är ju säkert så att dom måste skriva ut en felmarginal men att resultatet är exakt.

Skulle det diffa 0,04ppm så är den ju tyvärr helt ointressant :(

Annars så ställer jag mig gärna först i kön för att köpa en :)

// Danne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det var inte så dyrt 3 kr per test, det är ungefär som det kostar med den vanliga Hannan. Sen får man nog vara beredd på att det blir dyrare innan grejjorna är i Sverige.

Jag undrar vad man får göra avkall på för något, det är få företag som missar chansen att ta betalt.

/Janne

De kanske räknar med att få sälja fler om de har en variant med ett bättre pris.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fick svaret nu.

"

Peter,

Thank you for choosing Hanna! The HI 713 does work for saltwater but unfortunately this office can't ship to Sweden. You can contact our UK office at

The contact details are:

'Hanna Instruments Ltd

Eden Way

Pages Industrial Park

Leighton Buzzard

Bedfordshire LU7 4AD

Phone: 01525 850855

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...