Gå till innehåll

Ny hanna?


mano

Rekommenderade inlägg

Jo, men det går att beställa direkt från England. En bra tanke på att pundet nu står i 10,75... dvs ca 11 hos växelkursbolagen...

Vad jag såg på US sidan var att $39.90 var ett introduktionspris vad den kommer att kosta sedan ? Förmodligen bra mycket mindre än den gamla modellen dock.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 145
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Får hoppas du får den, såg detta på sidan:

Valde du till något mer än själva testern?

Aj då.

Det noterade jag inte... hmm... damn :censur:

Jag får väl se hur de reagerar. De hänvisade mig till att kontakta dom i England så det borde på något sätt ordna det ändå... Jaja...

Är man född med dumheten så får man väl lov att använda sig utav den också...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då så vet jag mer... jag får pengarna tillbaka vilket är skönt.

Hanna USA får givetvis inte skicka utanför USA. Heltokigt att det tillåts att välja destinationsland utanför USA... hmmm.

Jag kontaktade nu istället deras UK kontor och får avvakta det svaret. På deras UK-hemsida hittar jag inte ens dessa produkter

http://www.hannainst.co.uk/php/showCatPage.php?cat=0

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu finns även 25 pack reagens på ebay för $8.99 som man kan få levererat tillsammans med mätaren för totala frakten 15$.

http://cgi.ebay.com/Hanna-HI-713-25-Checker-Phosphate-Reagent-25-Tests_W0QQitemZ390165317134QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item5ad7aa460e

Tackar, jag har kontaktat säljaren och kollar om de kan skicka med det i min beställning jag lade igår... Denna fanns inte med då.

När den kommer hem så ska jag jämföra den med min JBL Sensitive och kanske ta med den till någon som har en "riktig" Hanna för att få en bra jämförelse.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Peter har du fått hem din mätare än?

Har också beställt en sån nu, review kommer när den ankommit :)

Min mätare har inte kommit ännu. Jag kompletterade med fler reagenser och fick då meddelandet att det dröjer ett par veckor innan den tillverkats igen. Det var tydligen en testbatch i det första försöket som tydligen verkar ha slagit mycket väl ut.

Detta svaret fick jag även hos Hanna Instr. också så det är nog bara att vänta... fast man har ju inget tålamod -bok

Tur jag har min planering av det nya karet igång. Väntar nu på offertsvar där det första svaret var att det inte går att bygga det i optivit utan förstärkning/stag upptill. De hade tydligen bara 12mm glas och det krävs tydligen 15 mm för min 120 cm sida.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nackdelen verkar vara att den visar bara testresultatet i 10 sekunder för att sedan stänga av sig, kanske man kan starta om den igen men än då.

Det får bli en sån än då.

EDIT: Då var det beställt med två extra regans var ju lika bra.

Ändrat av Jonas Am
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Intressant tråd, detta. Jag är ju självfallet nyfiken på om Hanna på något sätt ändrat i tekniken mellan den "gamla" (som jag själv har) och denna nya. Är det någon som förstår skillnaden?

Om mätnoggrannheten verkligen är exakt samma, så förstår jag inte varför den plötsligt blivit billigare. Har de "skummat av" marknaden med höga priser innan, eller är det något komponent som plötsligt blivit billigare?

Det vore kul att testköra denna mot den gamla Hannamätaren på någon träff framöver.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att det inte är mer eller mindre en enda komponent som är lika. Något som jag vet skiljer så är det lysdioden som belyser provet, den gamla använde en lysdiod med våglängden 890nm och den nya 525nm och där kan jag tänka mig att det är en viss prisskillnad. Men i övrigt så tror jag att det handlar om en betydligt billigare konstruktion, dvs mer mjukvara och mindre hårdvara.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag fått två leveransaviseringar om dessa så de är påväg. Jag lycklades med konststycket att först handla från självaste Hanna och sedan via Ebay. Hanna sa nämligen att de skulle föra tillbaka mina pengar då de inte får skicka till Sverige... Nu har de gjort det ändå...

Hahaha... så nu blir det förhoppningsvis dubbel glädje...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...