Gå till innehåll

Ny hanna?


mano

Rekommenderade inlägg

Har fått mail från HannaNorden och det är bara att hålla ut för oss om inte vill köpa utrikes:

"Hej

Vi är lovade leveranser i början på Maj. Priset kommer att bli

595:- ex moms

Hälsningar

HannaNorden

Mats Bergander"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 145
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Kikade på RC och där verkar folk nöjda med den de som fått den.

Försökte få dom att skicka över en last med HI 713 till Sverige från USA men det var ju mest lobbyverskamhet förstås :)

"

I’m sorry, it doesn’t work that way. I talked to the president of Hanna Instruments and they said that Sweden will eventually get it. You should have someone there contact you when it comes in.

Have a nice weekend too!

Kim"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

IMG_0283.JPG

IMG_0289.JPG

Fyll burken med 10 ml av akvariums vatten.

sätta på locket och lägga den i maskinen, tryck på knappen. (vänta ett par sekunder)

Ta ut glaset fyller "Pulver" skaka i 20 sekunder

Sätt tillbaka den i maskinen, tryck på knappen för en sekund.

Nedräkningen startar (3min)

IMG_0288.JPG

0,06 blev resultatet

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har dom höjt priset till $49.50 finns ännu på ebay för runt $39. Visserligen bara 70 bananer mer, men det räcker ju till ett 25 pack regans.

Väntar ännu, snart har det gått en månad. :x

En månad va ganska lång frakttid. Är det någon som fått som beställt direkt från ebay nis_sales?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En månad va ganska lång frakttid. Är det någon som fått som beställt direkt från ebay nis_sales?

Jag har beställt från denna firma och fick den idag. Jag extrabeställde 75 reagenser men de har inte dykt upp ännu.

Jag plockade upp den ur kartongen och den känns helt ok. Den är mindre än vad jag trodde och är endast 8,5 cm hög.

Jag ska testa den imorgon då det föjde med 6 reagenser i orginalförpackningen. Ska jämföra den med JBLs PO4 Sensitive.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är dom jag har beställt av. Fast jag hade fel, den 15 mars köpte jag den.

Har beställt av dom förut då var det snabb leverans.

På auktions sidan hos nis_sales står det att dom är slut hos Hanna, vilket jag inte minns att det stod där när jag köpte dom, kan dom ha ändrat i beskrivningen tro?

Ferngren när köpte du den?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kvalitet är mycket subjektiv. Vissa människor tror att Volvo är av högsta kvalitet, medan andra tror Volvo är dålig.

Hyfsad vil jeg si! (Om Hanna inte om Volvo :-))

/Pål

Hej Pål, och tack för din uppfattning om den. :)

Var mest intresserad av o veta om den kändes "plastig" eller "tung" i handen. Men det får väl bli en uppfattningsfråga när man väl har den i näven antar jag...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då har jag nu testat min Hanna.

Den känns stabil och är mycket lätt att använda.

Det som förvånade mig nu är resultatet.

Enligt mina tidigare mätningar (en dryg vecka sedan) med JBL Sensitive så ligger jag på 0,05. Min Hanna sa att jag låg på 0,35 hmmm... Inte undra på att min zeovitkur inte har fått någon effekt ännu efter snart 3 månader.

Hursom litar jag mer på min Hanna än JBL. Jag ska försöka få den jämförd med den klassiska Hannan.

Hanna mäter i PPM (parts per million?) och jag har noterat att i AquaCalulator så gäller mg/L. Är detta samma enhet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...