Gå till innehåll

Håll tummarna för nu gäller det


Klubbsson

Rekommenderade inlägg

Håller på att provfylla mitt 720, nervöst, se om bänken håller, akvariet är tätt, min 63mm genomföring är tät, är mina rörkopplingar täta.... nervöst!smiley5.gif. lyssnar på hög musik så jag ska slippa att små knäppande ljud. så nu är det bara att hålla tummarna.

Är det nån som har lyckats montera orginalfästet till en tunze turbelle 6060??smiley7.gifinte jag ialla fall.

IMAG0002.JPG

Sen ska jag tappa ur det och låta osmosen jobba ett tag....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jo jag fick fast fästet till slut men det tog mig mellan 3o ch 5 dagar innan jag blev riktigt nöjd med riktningen, fast sättningen och ljudvibbar....

annars borrar du bara hål och sätter i eheims sugfötter i hålen.....vet en som gjorde det och det blev bättre än standarden....funderar på att bygga om mitt....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det nån som har lyckats montera orginalfästet till en tunze turbelle 6060??smiley7.gifinte jag ialla fall.

Ja det är konstigt att ett sådant stort företag ens kan med att skicka med det som de kallar fäste. Men dom funkar säkert bättre med kar som ej har någon fet kant i överkant som man har på karet. Hur jag än vände å vred så fick man ej till det. gjorde så att jag tog en plexiglas bit gjorde upp 4st hål satte in starka/stora sugproppar i hålen och borrade i mitten på plexit 2st hål där jag satte fast orginal fästet. Har funkat bra tycker jag har väll fått putta upp den igen nån gång då jag märkt att det glider ner efter ett tag. Kanske det är för att den "rör" sig mellan svägningarna/intervallen.

Finns äntligen att få tag på nu är ju magnethållarna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hittade på en "bra" lösning, inte snygg men den fungerar utmärktsmiley37.gifsmiley37.gif..... fick ju till och med nytta av det idiotiska orginalfästet. Det behöde ju bara kompletteras med lite steksnöresmiley37.gifJag tror att jag ska skicka lite konstruktions kritik till dom i morgon. Och be dom skicka med en meter snöre.

IMAG0012.JPG

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den svarta (korta)plastskruven gick av efter några månader och om jag inte hade haft en specialkonstruktion där fästet var satt i (2 dubbla glasremsor) med mellanrum så hade pumpen ramlat till botten men nu hängde pumpen kvar men pekade i 45 grader nedåt och klämman låg på botten. Skruven gick av pga att pumpen rycker fram och tillbaka av intervallet. Pissdålig konstruktion Tunze!!! Ge oss fästena som ni säljer som tillbehör och sluta vara så jä*vla snåla vi betalar trots allt dyra pengar för pumpen..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
  • 13 år senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...